Valdība atbalsta plānu 2 gadu laikā palielināt veloceliņu garumu valstī par 76 kilometriem

© f64

Velosipēdistu, kas brauc vismaz vienu dienu nedēļā, īpatsvaru no kopējā valsts iedzīvotāju skaita divu gadu laikā plānots palielināt no 23% līdz 30%, teikts valdības otrdien apstiprinātajā Satiksmes ministrija (SM) sagatavotajā "Velosatiksmes attīstības plānā 2018.-2020.gadam".

Velosatiksmes attīstības plāna mērķis ir veicināt velosatiksmes attīstību un velotransporta plašāku izmantošanu. Lai turpinātu attīstīt velosatiksmi, laika periodā no 2018.gada līdz 2020.gadam ir noteikti vairāki rīcības virzieni, tostarp velosatiksmes infrastruktūras attīstīšana, tās plānošana un vadība, kā arī velosatiksmes popularizēšana un sabiedrības izglītošana.

Nākotnes redzējums par velosatiksmes politiku ir balstīts uz trim dimensijām - vides, ekonomisko un sociālo. Šo dimensiju prioritātes ir jāievēro velosatiksmes plānošanā, jo kā liecina esošās situācijas analīze, tās ir būtiskas sabiedrības interesēm. SM norāda, ka tās šajā gadījumā ir globālas - centrā ir veselīgs dzīvesveids, kas cilvēkam sniedz paaugstinātu mobilitāti un kvalitatīvu infrastruktūru tīrā vidē. Valsts intereses, realizējot šādu politiku, ir primāri kalpot cilvēkam, kas ilgtermiņā rezultēsies ieguvumos tautsaimniecībai.

Lai novērtētu velosatiksmes attīstības plāna mērķa sasniegšanas pakāpi, ir noteikti vairāki rezultatīvie rādītāji, piemēram, procentuālo velosipēdistu īpatsvaru, kas brauc vismaz vienu dienu nedēļā, no kopējiem valsts iedzīvotāju skaita plānots palielināt no 23% līdz 30%, bet procentuālo velosipēdistu īpatsvaru, kas brauc vismaz piecas dienas nedēļā, no kopējiem valsts iedzīvotāju skaita plānots palielinās no 6% līdz 10%. Savukārt veloceļu kopgarumu valstī un pašvaldībās plānots palielināsies no 624 līdz 700 kilometriem.

Laika periodā līdz 2020.gadam tiks veikts pētījums par velosatiksmi valstī, iegūstot datus, kas raksturo velosatiksmi un velosatiksmes infrastruktūru nacionālā mērogā un vides dimensijās, tiks rīkots forums par velosatiksmi un tās infrastruktūras attīstības perspektīvām un problēmjautājumiem pašvaldībās. Plāna ietvaros pilnveidos nepieciešamos normatīvos aktus, tiks organizēti izglītojoši pasākumi un veicināta velomaršrutu atpazīstamība.

Latvijā

No šī gada oktobra Latvijā stāsies spēkā jauns regulējums, kas aizliegs izmantot vissezonas "M+S" riepas ziemas periodā, tā vietā nosakot nepieciešamību izmantot riepas, kas marķētas ar "kalns un sniegpārsliņa" simbolu. "Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks skaidro, ka "kas der visam, neder nekam", uzsverot, ka vissezonas riepas nav pietiekami efektīvas Latvijai raksturīgajos sniega un ledus apstākļos, un ņemot vērā, ka riepu kvalitāte ir būtiska drošībai, jaunais regulējums ir atbilstošs un loģisks.

Svarīgākais