Cilvēkiem atkal parādās interese par kāzu organizēšanu

Ja pērn pieprasījums pēc kāzu organizēšanas pakalpojumiem bija krities aptuveni par 40%, tad šogad, izvērtējot ekonomiski izdevīgākos variantus, interese par to sāk atgriezties 2007.gada līmenī, biznesa portālam "Nozare.lv" pastāstīja aptaujātie kāzu organizatori.

SIA "Kāzu aģentūra" vadītāja Dace Miezīte stāsta, ka par kopējo šīs sezonas pieprasījumu pēc kāzu rīkošanas vēl grūti spriest, bet šī gada sākumā pieprasījums bijis pat lielāks nekā attiecīgajā laika periodā pērn. "Varētu teikt, ka šajā ziņā esam atgriezušies 2007.gada līmenī," stāsta Miezīte.

Tāpat viņa norāda, ka ļoti reti sastopami pāri, kas neekonomē uz kādiem atsevišķiem pakalpojumiem. "Pamatā cilvēki domā pie katra lata, neskatoties uz to, ka kāzu budžets mērāms vairākos tūkstošos," atzīst kāzu aģentūras vadītāja. Viņa stāsta, ka tas, uz ko ekonomē vismazāk, ir kvalitatīvs ēdiens un labs alkohols.

"Kāzu aģentūras" vadītāja arī atzīst, ka, salīdzinot ar "treknajiem gadiem", cenu līmenis ēdināšanai palicis praktiski nemainīgs, jo uzcenojums pamatizmaksām esot ļoti mazs.

Tāpat kāzu rīkotāji atzīst, ka īpaši liels cenu kritums nav novērojams - tas ir aptuveni 10%-15% robežās. "Pāriem ir konkrēts kāzu budžets, pie kura ir jāturas, taču pašreizējā situācijā valstī pakalpojuma sniedzēji savu darba kvalitāti nav pasliktinājuši, līdz ar to arī samaksu par darbu īpaši nav samazinājuši," norādīja kāzu organizētāji.

Joprojām kāzu fotogrāfs ir pozīcija, kur cilvēki izvēlas kvalitāti, neskatoties uz to, ka honorāri ir augsti. Toties video operatori ir pozīcija, no kā daudzi pāri pagājušajā gadā atteicās, bet šogad interese atgriežas arī par šādu iespēju.

"Patlaban vairāk tiek izvērtētas viesmākslinieku uzstāšanās, kā arī dzīvā mūzika vakara gaitā, priekšroku dodot dīdžejiem," sacīja kāzu aģentūras pārstāve, kas vēlējās palikt anonīma.

Samazinājusies arī tendence par kāzu vadītājiem par katru cenu izvēlēties sabiedrībā populārus cilvēkus jeb tā sauktās zvaigznes. Patlaban vairāk vērojama tendence, ka izvēlas vadītājus, kas labi vada pasākumu, neatkarīgi no viņu atpazīstamības. "Cilvēki vairs nav gatavi maksāt tikai par vārdu," atklāj Miezīte.

Runājot par telpu dekorācijām un ziediem, kāzu rīkotāja norāda, ka izdevumi atkarīgi no tā, kādus ziedus un cik bagātīgās kompozīcijās izvēlas. "To nav īsti iespējams novērtēt, jo floristu darbaspēks vienmēr bijis maz apmaksāts," atzīmē Miezīte.

Tāpat cilvēki vairs necenšas ekonomēt uz kāzu viesu skaita rēķina. "Ja pagājušajā gadā mūsu aģentūrai bija tikai vienas kāzas, kur viesu skaits sasniedza ap 70 cilvēku, pārsvarā tie bija ne vairāk kā 30 viesi, tad šogad jau atkal tiek rīkotas "pilnas kāzas" - kopā ar visiem radiem un draugiem," stāsta Miezīte.

Kā populārākās kāzu svinību vietas cilvēki joprojām izvēlas viesu mājas, muižas un pilis. Ja budžets ir ierobežots, bijuši gadījumi, kad izvēlas skaistu svinību vietu bez nakšņošanas, kas ļauj ieekonomēt. "Viss atkarīgs no tā, kādas kāzas ir ieplānotas, vidēji kāzu budžets svārstās no 5000 līdz pat 10 000 latu," stāsta Miezīte.

Kāzu budžeta plānošana veicinājusi arī atteikšanos no dažādiem priekšnesumiem svinību laikā, kas savukārt ļauj cilvēkiem vairāk izbaudīt kāzas kā īpašu notikumu, nevis iestudētu programmu. "Agrāk bija tendence pārpildīt kāzas ar iluzionistu, vēderdejotāju un citiem priekšnesumiem, tā ka neatliek laika svinēt pašas kāzas," secina Miezīte.