Latvijai būtu nepieciešams veikt darbības, lai palielinātu e-paraksta un e-pakalpojumu izmantošanu, tādējādi veicinot gan uzņēmējdarbību, gan samazinot administratīvās izmaksas, norādīts Ekonomiskās sadarbības un attīstības organizācijas (OECD) publikācijā "Piekļuve taisnīgumam uzņēmējdarbībā un iekļaujoša izaugsme Latvijā".
Publikācijā norādīts, ka e-platformu risinājumi ir finansiāli izdevīgāki nekā vienkārša e-paraksta ieviešana. Kā pirmais solis šādas platformas ieviešanai publikācijā minēta centralizēta datu vadība.
Latvijai vajadzētu attīstīt vairāk uz lietotāju centrētu pieeju strīdu risināšanā, tostarp veidojot vienas pieturas iestādes
Tāpat publikācijā norādīts, ka gan Uzņēmumu reģistram, gan citām Tieslietu ministrijas pakļautības iestādēm būtu nepieciešams palielināt informācijas apjomu, kas pieejams to mājaslapās. Tāpat Latvija tiek aicināta uzlabot informācijas apmaiņu starp uzņēmējiem un valsti, tostarp, uzlabojot iespējas iesniegt informāciju tiešsaistes režīmā.
OECD ieteikumos norādīts, ka Latvijai vajadzētu attīstīt vairāk uz lietotāju centrētu pieeju strīdu risināšanā, tostarp veidojot vienas pieturas iestādes. Šāda pieeja arī veicinātu informācijas tehnoloģiju pielietojumu tiesās.
Starp OECD rekomendācijām atrodams arī ieteikums Latvijai attīstīt un ieviest pilnvērtīgu stratēģiju alternatīvām strīdu risināšanas metodēm. Šis ieteikums ir mērķēts uz visām iespējamajām metodēm, tostarp mediāciju, tiesībsargu, arbitrāciju un citām. Tāpat norādīts, ka būtu nepieciešams uzlabot biznesa vides informētību par mediācijas iespējām, vienlaicīgi palielinot potenciālo mediācijas pakalpojumu sniedzēju kapacitāti.
OECD arī iesaka Latvijai attīstīt tiesu un tiesnešu specializāciju, kā arī apsvērt iespēju, izmantot angļu valodu, kā otro valodu specifiskos tiesas procesos.