"GEFCO Baltic" apgrozījums aug

DESMIT GADU ir būtisks atskaites punkts, taču mērķis ir nemainīgs – stiprināt kompānijas pozīcijas Baltijas valstīs arī turpmāk, uzsver GEFCO viceprezidenta vietnieks stratēģijas un finanšu jautājumos Pāvels Iļičevs (pirmais no labās), GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis un GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals © Publicitātes foto

Starptautiskās loģistikas kompānijas meitasuzņēmums GEFCO Baltic desmit gadu laikā kļuvis par svarīgu spēlētāju Baltijas valstu autopārvadājumu loģistikas un transporta pakalpojumu tirgū. Pērn tas audzējis apgrozījumu līdz 30,6 miljoniem eiro, kas ir par 23% vairāk nekā 2016. gadā.

GEFCO Baltic ir paplašinājis pakalpojumu klāstu no transportlīdzekļu un citu preču pārvadāšanas uz sarežģītiem piegādes ķēžu risinājumiem Eiropas vadošajiem industriālajiem uzņēmumiem un dažādojis klientu loku. Uzņēmumam ir 800 partneru un klientu skaits sasniedzis 300, ieskaitot tādus uzņēmumus kā PSA un General Motors.

GEFCO izpilddirektors un valdes priekšsēdētājs Luks Nadals masu medijiem uzsvēra, ka «desmit gadu laikā GEFCO ir kļuvis par spēcīgu nozares spēlētāju Baltijas valstu tirgū, īpaši akcentējot zināšanas transportlīdzekļu loģistikā un attiecībā uz sarežģītiem risinājumiem industriālajiem ražotājiem».

Viņš uzskata, ka, ņemot vērā Baltijas kā svarīga tranzīta robežpunkta lomu, šis tirgus vienmēr būs nozīmīgs GEFCO grupas darbam un attīstībai. «Desmit gadu mums ir būtisks atskaites punkts, taču mūsu mērķis ir nemainīgs - stiprināt mūsu pozīcijas Baltijas valstīs arī turpmāk,» sacīja uzņēmuma vadītājs, uzteicot meitasuzņēmuma spēju darboties arī sarežģītos apstākļos, jo biznesu nācies sākt krīzes laikā, kā arī bija jāpārvar sarežģīts posms, kad sarūkošo naftas cenu dēļ Krievijai nācies savilkt jostu stingrāk un slēgt arī automobiļu fabrikas. Tas atsaucies uz loģistikas sniedzēju, tostarp GEFCO Baltic, pakalpojumu samazinājumu. Arī šobrīd izaicinājumu netrūkst, bet «uzņēmums ir atvērts visiem klientiem, kā arī jaunajām tehnoloģijām un pārmaiņām, kas loģistikas jomu skars tuvāko gadu laikā», pauda L. Nadals.

GEFCO Baltic apgrozījums 2017. gadā sasniedza 30,6 miljonus eiro, kas ir par 23% lielāks salīdzinājumā ar 2016. gadu. Visos uzņēmuma darbības segmentos - transportlīdzekļu loģistikā, industriālo ražotāju, rezerves daļu un autobūves detaļu un citu preču pārvadājumos - pieauga apgrozījums, un šāda tendence turpinājās arī 2018. gada pirmajos piecos mēnešos, tāpēc uzņēmums arī šogad plāno sasniegt augstus rezultātus. Šis gads uzņēmumam bijis iezīmīgs arī ar to, ka saņemts sertifikāts par Labu zāļu izplatīšanas praksi Lietuvā un Latvijā, kā arī iegūts pilnvarojums medicīnas preču piegādei.

GEFCO Baltic ģenerāldirektors Martins Keršis norādīja, ka šo gadu laikā ir palielinājies klientu loks, dažādots biznesa modelis, piedāvājot jaunus un inovatīvus loģistikas risinājumus tirgū. «Esam iemācījušies raudzīties uz visiem izaicinājumiem ar plašāku skatpunktu, ņemot vērā klientu vēlmes un meklējot labākos risinājumus ilgtermiņa attiecību izveidei un kopīgai izaugsmei,» teica M. Keršis, uzsverot, ka viņam ir liels gods būt daļai no GEFCO Baltic komandas un virzīt uzņēmumu Baltijas tirgū, piedāvājot augstas kvalitātes loģistikas pakalpojumus.

Pēdējo gadu laikā panākumus guvuši arī GEFCO Baltic jaunie projekti. 2016. gadā uzņēmums atklājis pārvadājumu līniju no Polijas uz Baltijas valstīm, piegādājot preces 48 līdz 96 stundu laikā. Nozīmīgs projekts pērn bijis jaunais multimodālais risinājums piegādēm starp Vāciju un Ķīnu caur Rīgas ostu. Pirmais vilciens ar 52 reiz 40 pēdu konteineriem tika nosūtīts uz Ķīnu 2017. gada maijā. Dzelzceļa pakalpojumi caur Rīgu pierādījuši, ka Eirāzijas savienojums var būt efektīvs ne tikai uz Baltkrieviju un Poliju. Tas ir izdevīgs pakalpojumu veids klientiem, jo ļauj nogādāt preces vai uz pusi ātrāk nekā pa jūru, kā arī līdz 75% ietaupīt, salīdzinot ar gaisa pārvadājumiem.

M. Keršis arī vērsa uzmanību uz ieguvumu, ko dod centralizēta sistēma, kas ļauj klientam izsekot sūtījumu un redzēt tā piegādes progresu ar mobilās aplikācijas palīdzību. Tas ir kļuvis par vienu no pieprasītākajiem pakalpojumiem. «Klients vēlas redzēt, kad sūtījums ir paņemts un vai tas tiks piegādāts plānotajā laikā - uzticamība un pārredzamība ir vēl viens loģistikas un transporta nozares stūrakmens.»

Līdzās efektivitātei un ātrumam, pakalpojumu sniedzējiem ir jābūt gataviem saskarties ar izaicinājumiem, ko izraisa atšķirīga ekonomiskā izaugsme. «Tas ir īpaši būtiski, strādājot globāli, jo nepārtraukta izaugsme un recesija dažādos tirgos ietekmē visas iesaistītās puses. Klienta vajadzības ir atkarīgas no tirgus situācijas, tāpēc mūsu uzdevums ir rast zelta vidusceļu starp viņa vēlmēm un reālajām iespējām, kā arī atrast veidu, kā pakalpojuma pasūtītāja darbības padarīt efektīvākas, par spīti ģeopolitiskajiem un ģeogrāfiskajiem procesiem,» akcentēja M. Keršis.



Latvijā

Iespējamais Krievijas specdienesta darbinieks Aleksejs Stovbuns, kurš Latvijā tika pieķerts vienā no Valsts drošības dienesta izmeklēšanām, bijis aktīvi iesaistīts kontaktos ar Itālijas labējā spārna politiķiem, atsaucoties uz ukraiņu politologa veiktu pētījumu, vēsta LTV raidījums “de facto”. Par pierādījumiem kalpo gan fotogrāfijas, gan Stovbuna ziņojumi. Viens no publicētajiem dokumentiem attiecas arī uz Latviju, kur Stovbuns, kurš parakstās kā “Erudīts”, atstāsta sarunu ar informācijas avotu Latvijā vārdā “Finansists”.

Svarīgākais