Kampars atzīst "airBaltic" stratēģisko nozīmi aviācijas un tūrisma attīstībā

Šodien Latvijas nacionālo aviokompāniju airBaltic apmeklējis LR Ekonomikas ministrs Artis Kampars, sīkāk iepazīstoties ar uzņēmuma attīstību, darbību un nākotnes redzējumu.

"airBaltic ir stratēģiski svarīgs uzņēmums aviācijas attīstībai un transporta nozarei Latvijā. airBaltic apkalpotie vairāk nekā 100 lidojumu maršruti ir nozīmīgi, lai mūs varētu apmeklēt ārvalstu tūristi, kuru iztērētie līdzekļi par viesnīcām, restorāniem, taksometriem un konferenču pakalpojumiem nonāk Latvijas tautsaimniecībā," šodien pēc kompānijas apmeklēšanas atzina Artis Kampars.

Bertolts Fliks, airBaltic prezidents un izpilddirektors norādīja: "Aviosabiedrība ir lielākais tūrisma uzņēmums Baltijas valstīs un Latvijas lielākais pakalpojumu eksportētājs. Valsts eksporta veicināšanā redz izeju no ekonomikas pagrimuma. Par eksporta un tūrisma jomām atbildīgais jaunapstiprinātais ministrs viesojās aviosabiedrībā airBaltic."

airBaltic ir pieaugoša loma aviācijas izglītībā. Lidsabiedrība Rīgā ir izveidojusi aviācijas personāla apmācību centru airBaltic Training, kurā mācības tiek nodrošinātas ne tikai Latvijas, bet arī Ziemeļeiropas un Austrumu reģionu pilotiem, stjuartēm un citiem aviosabiedrību speciālistiem. airBaltic Training ir sertificēts nodrošināt apmācības arī Krievijas aviācijas personālam. Artis Kampars un Bertolts Fliks satikās apmācību centrā, apsprieda attīstības plānus, aviokompānijas darbību, nākotnes sadarbību un tūrisma attīstības iespējas.

Ekonomikas ministrs sava apmeklējuma laikā simulatorā sēdās pilota krēslā un devās kopīgā lidojumā ar aviokompānijas prezidentu Bertoltu Fliku, vadot Boeing 737 simulētā reisā.

"Ja Kampara kungs kādreiz izlemtu mainīt nodarbošanos, viņš noteikti varētu kļūt par talantīgu pilotu aviosabiedrībā airBaltic," piebilda Bertolts Fliks.

airBaltic ir paziņojusi par provizorisko 2009.gada peļņu 14 miljonu latu (20 miljonu eiro) apmērā un apgrozījumu 206 miljonu latu, kā arī pērn sasniegusi pasažieru pieaugumu par 6% - līdz 2,75 miljoniem pasažieru. Turklāt arī krīzes laikā, aviosabiedrība radījusi rekordlielu darbavietu skaitu.

Aviokompānija pagājušā gadā veiksmīgi restrukturizēja savu darbību, pievēršoties tranzītpasažieru apkalpošanai, kas caur Rīgu izvēlējās lidot uz /no Eiropu, Skandināviju, Krieviju, NVS un Tuvajiem Austrumiem. Šie panākumi guvuši starptautisku atzinību, un airBaltic ieguvusi Eiropas Gada aviokompānijas nosaukumu un ATW Fēniksa balvu, kas avionozarē ir tikpat būtiska kā ASV Kinoakadēmijas balva Oskars kinoindustrijā.

airBaltic vasaras sezonā piedāvās vairāk nekā 100 lidojumu maršrutos Eiropā, Skandināvijā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. 80 galamērķi būs sasniedzami no airBaltic bāzes Rīgā.