Zināms, kādēļ avioreiss Rīga-Parīze atgriezās lidostā ''Rīga''

© F64

Latvijas lidsabiedrība "airBaltic" ceturtdienas reiss BT691 no Rīgas uz Parīzi atgriezās lidostā "Rīga" pēc pasažiera drošības apsvērumu dēļ, paskaidroja "airBaltic" pārstāve Alise Briede.

Tajā atrodas bagāža, kuras īpašnieks nav identificēts.

Galvenais iemesls pārtraukt reisu uz Parīzi bijis drošības apsvērumi, saskaņā ar kuriem lidmašīna nedrīkst sākt lidojumu, ja tajā atrodas bagāža, kuras īpašnieks nav identificēts.

Briede norādīja, ka iekāpšanas laikā tika sajaukti divi tranzīta pasažieri, kuri abi plānoja doties tālāk uz Parīzi, bet kavēja reisu. Lidmašīnā tika ielaists viens no tranzīta pasažieriem, kuru kļūdas dēļ sajauca ar otru pasažieri, kurš bija aizkavējies. Pasažieris, kurš tika ielaists lidmašīnā bijis bez iepriekš nodotas bagāžas. Savukārt pasažieris, kurš bija nokavējis reisu, bija iepriekš nodevis bagāžu. Cilvēciskas kļūdas dēļ "airBaltic" darbinieki lidmašīnā ielaisto tranzīta pasažieri bija dokumentējuši kā iepriekš nodotās bagāžas īpašnieku, kamēr tās īstais īpašnieks vēl nemaz nebija ticis līdz iekāpšanai lidmašīnā.

Apkalpe par kļūdu tika informēta īsi pēc pacelšanās. Atbilstoši uzņēmuma drošības procedūrām kapteinis pieņēma lēmumu atgriezties bāzes stacijā, lai veiktu nepieciešamās drošības pārbaudes.

"Lidojums BT691 no Rīgas uz Parīzi vakar, 2018.gada 28.jūnijā, īsi pēc pacelšanās drošības apsvērumu dēļ atgriezās Rīgā. Šāds lēmums tika pieņemts, tiklīdz tika identificēts pasažieris, kurš bija nokavējis lidojumu, taču kura soma pārpratuma dēļ jau bija iekrauta bagāžas nodalījumā," sacīja Briede.

Tā kā līdz brīdim, kad lidmašīna atgriezās Rīgā, bagāžas īpašnieks jau bija identificēts un atradās pie izlidošanas vārtiem, tika pieņemts lēmums tranzīta pasažieri uzņemt lidojumā, nevis izkraut viņa bagāžu, kas būtu aizņēmis vairāk laika un radītu ilgāku lidojuma kavēšanos. Lidmašīna Parīzi sasniedza ar divu stundu un 15 minūšu kavēšanos. "airBaltic" atvainojas pasažieriem par sagādātajām neērtībām, teica Briede.

Viņa arī norādīja, ka gadījumā, ja par šādu situāciju, kad bagāža "aizlido bez pasažiera", lidmašīnas apkalpe būtu saņēmusi informāciju ārpus Latvijas gaisa telpas, lidmašīnai būtu jānosēžas tuvākajā lidostā, lai izkrautu bagāžu un veiktu drošības pārbaudes.

Kā liecina aviopārvadājumu monitoringa platformas "Flightradar24" informācija, "airBaltic" reiss BT691 ceturtdien, 28.jūnijā, bija devies ceļā no Rīgas uz Parīzi, bet virs Liepājas veica apgriešanos lidojumam atpakaļ uz Rīgu. Pēc atgriešanās Rīgā "airBaltic" turpināja reisu uz Parīzi.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus arī no Tallinas un Viļņas.

Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

Latvijā

Kaitējums zemūdens interneta savienojumiem starp Vāciju un Somiju un starp Lietuvu un Zviedriju ir samazinājis datu pārraides ātrumu un izraisījis virkni starptautisku aizdomu. Tomēr līdz šim nav izšķirošas reakcijas uz šo notikumu. Šis nav pirmais gadījums, kad Baltijas jūrā tiek bojāta zemūdens infrastruktūra. Radušās pamatotas aizdomas par Krievijas iesaisti, ziņo Polijas medijs "wnp.pl".

Svarīgākais