Ar kampaņu "Es iešu balsot!" vēlas paaugstināt vēlētāju aktivitāti

Latvijas Universitātes (LU) Sociālo zinātņu fakultātes (SZF) Politikas zinātnes programmas 3.kursa students Ainārs Leijējs kopā ar domubiedriem vēlas īstenot kampaņu "Es iešu balsot!", lai paaugstinātu Latvijas vēlētāju aktivitāti gan vēlēšanās, gan arī referendumos.

Šodien LU SZF norisinājās kampaņas "Es iešu balsot!" detalizētāka izstrāde. Kampaņas darba grupas dalībnieki izteica vairākus priekšlikumus mērķa sasniegšanai, kā galveno minot sabiedrības informēšanu un izglītošanu šajā jautājumā.

Kampaņas organizatoram un darba grupai radās ideja veidot brīvprātīgo aktīvistu grupas visā Latvijā, kas kā mentori dotos uz skolām, augstskolām un citām sabiedriskām vietām izglītot balsstiesīgos pilsoņus. Radās arī idejas rīkot akciju "flashmob", izvietot stendus pilsētas svētku pasākuma laikā, dalīt informatīvas skrejlapas, izvietot informāciju sociālajos tīklos un arī piesaistīt sponsorus, kas to visu varētu finansēt.

Tāpat arī nepieciešams iegūt pēc iespējas lielāku valsts institūciju, nevalstisko organizāciju, mediju un citu sadarbības partneru atbalstu veiksmīgai kampaņas norisei, uzskata kampaņas "Es iešu balsot!" iniciatori.

Kampaņai patlaban nav finansējuma, tāpēc aktivitātes iecerēts īstenot ar brīvprātīgo palīdzību.

Nākamā tikšanās reize ar darba grupu paredzēta 14.jūnijā plkst.13 LU galvenajā ēkā, uz kuru aicināts ikviens interesents, iepriekš piesakoties pie Aināra Leijēja pa tālruni 22 366 392.

Leijējs uzsver: pēc iespējas lielākam pilsoņu skaitam aizejot uz vēlēšanām, politiskajām partijām būs jāspēj pārliecināt vairāk atbalstītāju, lai pārvarētu likumā noteikto 5% barjeru iekļūšanai parlamentā. Tas nodrošinātu leģitīmāku parlamenta darbību un neļautu populistiskiem solījumiem vai reklāmas kampaņām noteikt vēlēšanu rezultātus, domā LU SZF students.

Kampaņas "Es iešu balsot!" mērķis ir panākt, lai 10.Saeimas vēlēšanās piedalītos ne mazāk kā 80% balsstiesīgo pilsoņu. Kā jau iepriekš tika ziņots, pēdējās Saeimas vēlēšanās 2006.gadā piedalījās 62,28% balsstiesīgo pilsoņu.

Kā stāsta Leijējs, lai sasniegtu kampaņas mērķi, balsošanā nepieciešams iesaistīt vēl 300 000-450 000 vēlētāju.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais