Latvijas nacionālā aviokompānija ''airBaltic'' jaunu lidmašīnu iegādei plāno atvēlēt 1,6-1,7 miljardus ASV dolāru (940-998 miljonus latu), ''LETA video'' pastāstīja uzņēmuma prezidents Bertolts Fliks.
"Mēs plānojam visu floti nomainīt līdz 2013.gadam. Tas nozīmē, ka mums ir samērā ambiciozs plāns - mēs gribam nomainīt visas "Fokker" lidmašīnas un rīkot konkursu lielo "Jet" lidmašīnu iegādei - vai nu jaunās paaudzes "Boeing 737" vai arī "Airbus A320". Procesu gribam pabeigt līdz vasaras beigām, lai rudenī mums būtu skaidrība par jauno floti," ziņo Fliks.
Komentējot izšķiršanos starp "Boeing" un "Airbus", Fliks atzīst, ka abas lidmašīnas esot ļoti līdzīgas, tādēļ konkursā uzvarēšot uzņēmums, kas piedāvāšot labāko cenu.
"Es nevaru pateikt, ka "Airbus" ir labāks par "Boeing" vai otrādi. Tas ir tiešām atkarīgs no konkrētās situācijas - abi ir lieliski produkti, kas noteikti ievērojami uzlabotu mūsu flotes kvalitāti," sacīja Fliks.
Mazāko lidmašīnu nomaiņa jau ir sākusies, taču patlaban kavējas jauno lidaparātu piegāde, kā rezultātā aviokompānijai, lai nodrošinātu visus saplānotos lidojums, nākas nomāt lidmašīnas no citiem uzņēmumiem.
"Mēs tiekam galā - līdz šī mēneša beigām gaidām četras lidmašīnas, un vēl 12 lidmašīnas šogad. Ir neliela aizkavēšanās, bet tas tā notiek," atzīst Fliks.
Fliks uzsver, ka tuvāko nedēļu laikā problēma tikšot atrisināta. Turklāt daļa no jaunajām lidmašīnām jau esot saņemta.
"Mēs esam sākuši operēt ar jaunajām lidmašīnām - prezentāciju šīm lidmašīnām vēl neesam veikuši, bet daži cilvēki jau ir pamanījuši, ka parādās pilnīgi jaunas lidmašīnas. Esam ļoti apmierināti - lidmašīnas ir klusas, strādā perfekti. Tas tiešām ir liels ieguvums strādāt ar jaunām flotes lidmašīnām," norāda Fliks.
"airBaltic" iepriekšējo lidmašīnu līzinga līgumi beigsies līdz 2013.gadam, kad arī flote tiks atjaunota pilnībā - vecās lidmašīnas tiks atdotas atpakaļ līzinga kompānijām. Fliks arī stāsta, ka no flotes nomaiņas ieguvēji būs arī pasažieri.
"Pasažieri noteikti jutīs, ka samazināsies izmaksas, un mēs varēsim piedāvāt konkurētspējīgākas cenas," sacīja Fliks.
Patlaban "airBaltic" flotē ir 31 lidmašīna - gandrīz puse no lidaparātiem ir "Fokker 50" tipa lidmašīnas.
Kā ziņots, šodien Latvijas nacionālā aviokompānija "airBaltic" un Turcijas kompānija "TAV Airport Holding" ("TAV") parakstīja saprašanās memorandu par kopuzņēmuma izveidi, kas nodarbosies ar jauna pasažieru termināļa attīstīšanu, būvniecību un ekspluatāciju starptautiskajā lidostā "Rīga".
Par to šodien preses konferencē informēja "airBaltic" prezidents Bertolts Fliks un "TAV" izpilddirektors Mustafa Sani Seners, kuri uzsvēra, ka "airBaltic" un "TAV" būs līdzvērtīgi partneri lidostas "Rīga" termināļa būvniecībā, neskatoties uz to, ka "TAV" ir ievērojami lielāka kompānija.
Paredzēts, ka kopuzņēmums piederēs abām kompānijām vienādās daļās un arī investīcijas termināļa būvniecībā tiks veiktas proporcionāli. Saskaņā ar Flikta teikto "pirmais uzmetums" liecina, ka termināļa būvniecībai būs nepieciešami 90-110 miljoni eiro (63,25-77,3 miljoni latu).