Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Valodas centrs regulāri saņem sūdzības par kebabnīcu darbiniekiem

© F64 Photo Agency

Valsts valodas centrs (VVC) regulāri saņem sūdzības un ziņojumus no iedzīvotājiem par grūtībām valsts valodā sazināties ar kebabnīcu darbiniekiem.

VVC skaidroja, - lai risinātu šīs problēmas, VVC gan veic pārbaudes un sauc pie atbildības darbiniekus, kuri nelieto valsts valodu nepieciešamajā "B1" līmenī, gan arī tiekas ar šo uzņēmumu valdes locekļiem.

Tikšanos laikā noskaidrots, ka kebabnīcās nereti strādā ārvalstu studenti, kas studiju apmaiņas programmās Latvijā uzturas neilgu laiku, piemēram, semestri, bet atsevišķos gadījumos nedaudz ilgāk. Līdz ar to kebabnīcās darbinieku mainība ir palielināta, viņu skaits ir nepastāvīgs. Šādu informāciju apstiprina arī no Valsts ieņēmumu dienesta pieprasītas izziņas par darbiniekiem, kas strādā konkrētā kebabnīcā.

VVC norādīja, ka tas ne tikai sauc darbiniekus pie administratīvās atbildības par valsts valodas nelietošanu amata un profesionālo pienākumu veikšanai nepieciešamajā apjomā, bet arī sniedz konsultācijas par normatīvo aktu ievērošanu Ekonomikas ministrijas ieviestā principa "Konsultē vispirms" ietvaros.

VVC nevar atbrīvot nevienu darbinieku no darba, ja tiek konstatēts, ka kāds darbinieks nelieto valsts valodu amata un profesionālo pienākumu veikšanai nepieciešamajā apjomā, piebilda centrā.