Lielākā daļa iedzīvotāju uzskata, ka uzturā jālieto pēc iespējas vairāk dārzeņu un augļu. Tā domā seši no septiņiem aptaujātajiem. Turklāt aptuveni 70% iedzīvotāju ir svarīgi, lai uzturā lietotie augļi un dārzeņi būtu audzēti Latvijā.
Latvijā joprojām populārākās iepirkšanās vietas iedzīvotāju vidū ir lielveikali - galvenokārt produktu pieejamo cenu un iepirkšanās ērtību dēļ. Tomēr līdztekus patērētāju vidū vērojama tirgus popularitātes palielināšanās. Saskaņā ar Maxima Latvija Biznesa analītikas departamenta direktores Zanes Kaktiņas prognozēm, nākotnē iepirkšanās tirgū varētu kļūt vēl populārāka.
Pēc Biznesa analītikas departamenta direktores secinātā, iedzīvotāji turpina izjust pārtikas preču cenu pieaugumu, tomēr tas šobrīd netiekot uztverts tik sāpīgi, jo līdz ar inflāciju pieauguši arī mājsaimniecības ienākumi.
Rocības palielināšanās mājsaimniecībām ļauj iegādāties pārtikas produktus, kam varbūt agrāk nepietika naudas. Līdz ar to ievērojama daļa aptaujāto norāda, ka ir gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem. Par šādiem dārzeņiem būtu gatavi piemaksāt 44 procenti, par augļiem - 41%, par gaļas produktiem - 39 procenti, liecina Maxima mazumtirdzniecības kompass. «Turklāt 64% aptaujāto ir svarīgi, ka uzturā lietotie augļi ir audzēti Latvijā, bet 72 procenti piešķir lielu nozīmi tam, lai uzturā lietotie dārzeņi būtu auguši Latvijā,» norāda Z. Kaktiņa. Tajā pašā laikā trešdaļa iedzīvotāju (29%) nav gatavi piemaksāt par ekoloģiski tīriem un veselīgiem produktiem. Ņemot vērā cenu jutīgumu, uzņēmums Maxima Latvija šī gada sākumā ir samazinājis regulārās cenas teju 1000 svarīgām un pircēju iecienītām ikdienas precēm.
Lai gan trešā daļa respondentu (30%) norāda, ka veselīga dzīvesveida ievērošana ir sarežģīts un grūts process, tomēr tikpat daudz iedzīvotāju (30%) cenšas tā dzīvot, kā arī 27% respondentu uzskata, ka uz to visiem būtu jātiecas. Salīdzinoši vairāk par veselīgu dzīvesveidu domā iedzīvotāji vecumā no 64 līdz 74 gadiem (40%),
Pētot veselīga uztura paradumus Latvijā, Maxima sadarbībā ar SKDS centās noskaidrot, kā cilvēki veikala plašajā piedāvājumā atšķir, kas ir veselīgs produkts. Vairāk nekā puse (51%) aptaujāto iedzīvotāju norāda, ka par veselīgu produktu ir uzskatāms tas, kura etiķetē ir atrodams Zaļās karotītes marķējums. Tāpat respondenti uzticas marķējumam Latvijas ekoprodukts (48%). «Kopumā respondentu vērtējums ir neviennozīmīgs - ne visi uzskaitītie marķējumi tiek uzskatīti par veselīga produkta garantiju. Gandrīz katrs desmitais respondents (9%) uzskata, ka neviens no minētajiem marķējumiem nenorāda uz veselīgu produktu,» pētījuma rezultātus skaidro OnPlate dibinātāja un sertificēta uztura speciāliste Līga Balode. Interesanti, ka BIO un EKO apzīmējumiem uzticas mazāk nekā puse jeb 46 procenti iedzīvotāju. Pilnībā šiem diviem apzīmējumiem uzticas tikai divi procenti iedzīvotāju.
Pētījumā aptaujātie iedzīvotāji arī atzīst, ka veselīgu dzīvesveidu viņiem visvairāk palīdz nodrošināt pastaigas svaigā gaisā un braukšana ar velosipēdu. 36% iedzīvotāju ir aktīvi lielu attālumu staigātāji (aptuveni piektā daļa katru dienu staigā lielus attālumus, 18% to dara vairākas reizes nedēļā). Ar velosipēdu aktīvi brauc 18% iedzīvotāju (katru dienu - 7%, vairākas reizes nedēļā - 11%).