Gauss: "airBaltic" nav jāsteidzas, meklējot investoru

© F64

Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" stratēģiskā investora meklēšana vēl turpinās, taču patlaban steigas nav, žurnālistiem sacīja "airBaltic" prezidents Martins Gauss.

Gauss atzīmēja, ka tādējādi "airBaltic" kļūs par ļoti pievilcīgu lidsabiedrību potenciālajiem nākotnes investoriem.

Pēc viņa teiktā, būtiskākais ir lidsabiedrības attīstības turpināšana - gan maršrutu paplašināšanā no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas, gan lielākas un ekskluzīvākas flotes izveidošana.

Gauss atzīmēja, ka tādējādi "airBaltic" kļūs par ļoti pievilcīgu lidsabiedrību potenciālajiem nākotnes investoriem.

Arī satiksmes ministrs Uldis Augulis (ZZS) apliecināja, ka lidsabiedrībai "airBaltic" patlaban nav nekādas steigas investora piesaistē. Turklāt lidsabiedrības darbības rādītāji pērn un arī šogad neliecina, ka "airBaltic" būtu sliktā finanšu stāvoklī, kā tas bija 2015.gadā, kad investora piesaiste bija nepieciešama, lai izvairītos no "airBaltic" bankrota.

Augulis uzsvēra, ka "airBaltic" strādā tik rezultatīvi un efektīvi, ka tā spēj pati nodrošināt savu darbību un attīstību, sedzot ikdienas izmaksas un finansējot savus darījumus. Proti, no valsts puses nav nepieciešamības iesaistīties "airBaltic" darbības finansēšanā.

Kā ziņots, "airBaltic" šodien parakstīja līgumu ar lidmašīnu ražotāju "Bombardier Commercial Aircraft" par kopumā 60 jaunu lidmašīnu "Bombardier CS300" iegādi. Puses ir noslēgušas pirkuma līgumu par 30 "CS300" lidmašīnu iegādi un saglabā iespēju pasūtīt vēl 30 tā paša tipa lidaparātus. Šis pasūtījums papildinās jau esošo 20 "CS300" lidmašīnu pasūtījumu un veidos jaunā "airBaltic" biznesa plāna "Destination 2025" pamatu, turpinot pašreizējo lidsabiedrības biznesa plānu "Horizon 2021".

Jauno lidmašīnu piegādes ir paredzēts sākt 2019.gada ceturtajā ceturksnī.

"airBaltic" flotē ir 31 lidmašīna, no kurām astoņas ir "Bombardier CS300", 11 "Boeing 737" un 12 "Bombardier Q400 NextGen".

Aģentūra LETA jau vēstīja, ka "airBaltic" koncerna kopējie ieņēmumi pagājušajā gadā bija 353,639 miljonu eiro apmērā, kas ir par 19,6% vairāk nekā 2016.gadā, savukārt koncerna peļņa pieauga vairākkārt, sasniedzot 4,703 miljonus eiro.

"airBaltic" nodrošina tiešos lidojumus no Rīgas uz vairāk nekā 70 galamērķiem, piedāvājot savienojumus uz galamērķiem lidsabiedrības maršrutu tīklā Skandināvijā, Eiropā, Krievijā, NVS un Tuvajos Austrumos. "airBaltic" piedāvā tiešos lidojumus arī no Tallinas un Viļņas.

Latvijas valstij pieder 80,05% "airBaltic" akciju, bet finanšu investoram, Dānijas uzņēmējam Larsam Tūsenam piederošajam "Aircraft Leasing 1" - gandrīz 20% akciju.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais