Jaunais Rīgas teātris par soli tuvāk atjaunošanai

JĀSĀK BŪVĒT. Jaunais Rīgas teātris būtu modernākais Latvijā – ar divējādu akustiku un skaņas izolāciju, kā nav nevienam citam objektam Latvijā. Bet tam vajag vairāk naudas © Publicitātes foto

Būvniecība ir vai tiek padarīta par nozari, kurā ir grūti plānot izmaksas. Dažādu iemeslu dēļ ieilgusi Jaunā Rīgas teātra (JRT) ēkas Rīgā, Lāčplēša ielā 25, rekonstrukcijas uzsākšana. Būvniecības izmaksas tika plānotas 2014., 2015. gadā, bet šobrīd tās neatbilst realitātei, jo arī projektā ir veiktas izmaiņas, lai tas atbilstu mūsdienu teātra vajadzībām.

Rekonstrukcijas izmaksas varētu sadārdzināties par 12 miljoniem eiro. Ja rekonstrukciju atliks vēl, tad summa kļūs vēl lielāka - gan būvniecībā notiekošo procesu, gan teātru aprīkojuma modernizācijas dēļ.

VAS Valsts nekustamie īpašumi (VNĪ) informē, ka iepirkuma konkursa komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu JRT ēku kompleksa rekonstrukcijai. Par kritērijiem atbilstošu piedāvājumu ar zemāko cenu ir atzīts pilnsabiedrības RERE Būve 1 piedāvājums par summu 20 985 321 eiro bez PVN. Iepirkuma komisija ir pabeigusi piedāvājumu vērtēšanu. Līgums ar būvnieku tiks slēgts pēc tam, kad tiks apstiprināts JRT rekonstrukcijai nepieciešamais papildu finansējums.

Kad notika atvadas no JRT ēkām Lāčplēša ielā, aktieri neslēpa skepsi - diez vai solītajā termiņā viņi atgriezīsies uz vecajiem skatuves dēļiem. Pagājušā gada pēcjāņos aktieris Gundars Āboliņš bilda, ka maz ticams, ka Lāčplēša ielā 25 tiešām ir nospēlētas pēdējās izrādes un trupa pārcelsies uz Tabakas fabrikas ēkām. VNĪ solīto izpildīja - izrādes notiek Tabakas fabrikā. Tomēr teātra Lāčplēša ielas namus bija plānots atjaunot līdz 2016. gadam. Nu Latvijā modernāko teātri, kā deklarējis VNĪ, varētu atvērt 2021. gada sākumā.

Lai nodrošinātu JRT rekonstrukcijas darbu finansēšanu, VNĪ plāno izmantot finansējuma rezerves, kuras radušās citu projektu realizācijas grafiku izmaiņu dēļ. Vienlaikus tiek gatavots energoefektivitātes projekta pieteikums ERAF finansējuma piesaistei.



Latvijā

Satiksmes ministrija (SM) ir slēpusi Ministru kabinetam patieso "Rail Baltica" projekta izmaksu pieaugumu, to pārrēķinot 2016.gada cenās, lai sadārdzinājums neizskatītos tik liels, teikts dzelzceļa projekta "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijas gala ziņojumā, kura vienlaikus aicina izveidot Saeimas apakškomisiju, kas uzraudzīs projekta ieviešanu.

Svarīgākais