Dzelzceļnieku talkas pie ostām

CERIŅU STĀDĪŠANA 23. aprīlī nesen atjaunotajā Ventspils stacijā. Priekšplānā LDz prezidents Edvīns Bērziņš © Publicitātes foto, Māris OZOLS, LDZ

Turpinot tradīciju pavasarī sakopt un apzaļumot vidi, valsts uzņēmums Latvijas dzelzceļš (LDz) šogad jo īpaši pievērsies tām vietām, kur robežojas dzelzceļa un Latvijas lielo ostu teritorijas.

«Dzelzceļā teritorijas sakopšanas un apzaļumošanas tradīcijas ir senas - sāktas jau pirmās Latvijas brīvvalsts laikā. Šodien tās turpinām, taču, apzinoties, ka dzelzceļa un ostu darbība ir cieši saistīta, rosinājām šopavasar kopīgi ar ostu pārvaldēm apzaļumot šo pilsētu stacijas, tādējādi ne tikai ikdienas darbā, bet arī rūpēs par apkārtējo vidi esot vienoti,» atzīmēja LDz prezidents Edvīns Bērziņš.

Pirmie darbi paveikti 23. aprīlī nesen atjaunotajā Ventspils stacijā, kur LDz prezidents Edvīns Bērziņš, viceprezidents Ēriks Šmuksts un Ventspils brīvostas pārvaldnieks Imants Sarmulis stacijas teritorijā iestādīja daudzgadu ceriņus.

Savukārt piektdien labiekārtošanas darbi, piedaloties Liepājas Speciālās ekonomiskās zonas vadības pārstāvjiem, paredzēti arī Liepājas stacijas teritorijā, bet Rīgas brīvostā Krievu salas tuvumā esošajā Bolderājas stacijā LDz kociņus stādīs kopā ar Rīgas brīvostas pārvaldnieku.

Vēl citi vides sakopšanas darbi paredzēti stacijās Tukums II un Rīgas Šķirotavā, LDz Mācību centrā un Dzelzceļa vēstures muzejā. Būtiski, ka pēdējos gados arvien lielāks uzsvars dzelzceļnieku talkā tiek vērsts uz apzaļumošanu un teritoriju labiekārtošanu, jo atkritumu daudzums dzelzceļa tuvumā arvien samazinās. Tāpat LDz darbinieki palīdzēs saviem bijušajiem pensionētajiem kolēģiem visā Latvijā, savukārt LDz Cargo darbinieki dosies talkot uz dzīvnieku patversmi Ulubele, bet LDz ritošā sastāva kolektīvs kopā ar Gulbenes-Alūksnes bānīša kolēģiem jau pagājušajā nedēļā deva otro elpu Gulbenē esošajai 1952. gadā būvētajai lokomotīvei, kura kopīgiem spēkiem tika pārkrāsota.

Vienlaikus ar talkas norisi šonedēļ uzsākti LDz ikgadējie pavasara infrastruktūras apbraucieni, lai klātienē novērtētu infrastruktūras stāvokli un plānotu nepieciešamos modernizācijas un uzturēšanas darbus. Šonedēļ LDz vadība un tehniskie speciālisti apskata Ventspils, Rēzeknes, Daugavpils un Liepājas līniju stāvokli, bet turpmākajās nedēļās tiks pārbaudītas arī citas līnijas.



Latvijā

Kādēļ akciju sabiedrība “Rīgas siltums” vēlējās būtiski lielākus tarifus siltumenerģijai, pēc tam pārdomāja un pēkšņi vēlējās mazākus, uz kā rēķina tika prasīti zemāki tarifi, vai alkas pēc lielākiem tarifiem mazinātos, ja sabiedrībā neraisītos sašutums, interesi par notiekošo neizrādītu ekonomikas ministrs un akcionārs Rīgas dome; vai mazajiem siltuma ražotājiem ir pamats sūdzēties par grūto dzīvi; kādēļ nedrīkst pieļaut TEC radītā siltuma izkūpināšanu gaisā, kādēļ par nozari atbildīgajām ministrijām un arī Tieslietu ministrijai būtu sabiedrībai jāizskaidro, kā valsts raugās uz iniciatīvu tiesas ceļā no valsts atprasīt miljardus par OIK; kādēļ nepieciešams izmaiņas likumdošanā par ūdens apriti; ko darīt ar izmaksām par abonētās preses izplatīšanu; vai varam prognozēt tarifus pakalpojumiem tuvākajā nākotnē – “nra.lv” saruna ar Sabiedrisko pakalpojumu regulēšanas komisijas (SPRK) priekšsēdētāju Aldu Ozolu.

Svarīgākais