PTAC konstatē, ka sporta klubos maldina klientus

© F64

Atveroties arvien jauniem sporta klubiem un pieaugot to popularitātei, patērētājiem diemžēl nākas saskarties ar dažādiem nepatīkamiem pārsteigumiem, kuri rodas izlasot sporta klubu piedāvātos līgumus. Par problēmu attiecīgajā nozarē liecina pēdējo gadu laikā Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemtās patērētāju sūdzības par konkrētiem pakalpojumu sniedzējiem, galvenokārt par sankciju piemērošanu līguma laušanas gadījumā. Lai konstatētu un novērstu būtiskākos pārkāpumus, laika posmā no 2017.gada 6.marta līdz 2018.gada 16.martam PTAC īstenoja uzraudzības projektu "Sporta klubu pakalpojumu līgumu un īstenotās komercprakses uzraudzība".

Veicot saņemto sūdzību un informācijas analīzi, PTAC secināja, ka konkrētajā jomā pastāv vairākas būtiskas problēmas gan attiecībā uz patērētājiem piedāvāto sporta klubu pakalpojumu sniegšanas līgumiem un to nosacījumiem, gan arī patērētājiem pirms līguma noslēgšanas sniegto informāciju informatīvajos bukletos, mājas lapās, sporta klubos. Patērētājiem bieži netiek sniegta vai tiek sniegta maldinoša informācija par sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem.

Projekta ietvaros tika veiktas 16 pārbaudes sporta klubos, kā arī pārbaudītas sporta klubu interneta vietnēs sniegtā informācija un pārbaudīts, vai patērētājiem pirms pakalpojuma iegādes tiek sniegta pilnīga informācija par sniegto sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem. Projekta ietvaros konstatēts, ka sporta klubos pirms pakalpojuma iegādes tiek sniegta pietiekama informācija par sniegto sporta pakalpojumu būtību, cenām un to atšķirībām, abonementu veidiem, pakalpojumu izmantošanas nosacījumiem, norēķinu veidiem un kārtību, līgumu darbības periodu un izbeigšanas nosacījumiem. Tāpat projekta ietvaros tika izvērtēti pakalpojumu sniedzēju patērētājiem piedāvātie līgumi un konstatēti būtiskākie pārkāpumi:

• nesamērīgs līgumsoda apmērs;

• līgumsoda piemērošana bez noslēgta līguma;

• nesamērīgi garš brīdinājuma termiņš par līguma izbeigšanu;

• norēķinu veidu izvēles iespējas un papildus maksa par konkrēta norēķina veida izvēli;

• atsevišķi komersanti sniedz neskaidru informāciju par pakalpojuma standarta cenu un cenu ar atlaidi.

Uzraudzības aktivitāšu rezultātā panākts, ka pēc PTAC aicinājuma tika novērsti 90% no konstatētajiem pārkāpumiem.

Ņemot vērā pārbaudēs konstatēto, veiktos uzraudzības pasākumus pie lielākajiem nozares komersantiem, kā arī uzraudzības rezultātus, kopumā situācija konkrētajā nozarē ir uzlabojusies, informācija kļuvusi skaidrāka, kā arī novērstas nepilnības un neatbilstības līgumos.

Latvijā

Saistībā ar e-adreses problēmām ir apzinātas amatpersonas, kuras nav atbildīgi pildījušas savus darba pienākumus, un tām līdz pirmdienai, 16.decembrim, ir jāiesniedz rakstiski paskaidrojumi, žurnālistus piektdien informēja Valsts digitālās attīstības aģentūras (VDAA) direktors Jorens Liops.

Svarīgākais