Sakarā ar prezidenta, pašvaldību un Eiropas Parlamenta (EP) vēlēšanu tuvošanos Lietuvas Centrālā vēlēšanu komisija (CVK) apsver iespēju konsultēties ar Latviju par politisko reklāmu kontrolēšanu sociālajos tīklos.
Pagājušajā nedēļā "Facebook" pārstāvji tikās Latvijas amatpersonām, lai pārrunātu sadarbību saistībā ar Saeimas vēlēšanu procesa caurskatāmības nodrošināšanu.
Kā pavēstīja CVK priekšsēdētāja Laura Matjošaitīte, viņa neplāno tikties ar sociālo tīklu pārstāvjiem, taču cer, ka Latvijas kolēģi padalīsies ar tikšanās rezultātiem, kurus varēs piemērot Lietuvā.
"Būtu interesanti dzirdēt par Korupcijas novēršanas un apkarošanas biroja (KNAB) un Centrālās vēlēšanu komisijas pārstāvju un "Facebook" pārstāvju tikšanās rezultātiem, ko viņi apsprieda, kādi bija priekšlikumi, (..) varbūt arī mēs pie sevis varētu kaut ko piemērot un varbūt mūsu kolēģi dalīsies šajā pieredzē," pavēstīja Matjošaitīte.
CVK norāda, ka pirms pēdējām vēlēšanām politiskās reklāmas sociālajos tīklos bija vairāk, tāpēc plāno tuvākajā laikā konkursa kārtībā iepirkt politiskās reklāmas monitoringa pakalpojumus, tajā skaitā sociālajos tīklos.
Lai arī politiskās reklāmas sociālajos tīklos kļūst vairāk, CVK oficiālo politiskās reklāmas izplatītāju sarakstā "Google" vai "Facebook" joprojām nav, tāpēc arī netiek deklarēti to pakalpojumu izcenojumi.
Matjošaitīte sacīja, ka pirms 2016.gada vēlēšanām CVK vērsās pie "Google Lithuania" un "Facebook" pārstāvjiem, lūdzot tos deklarēt reklāmu izcenojumus, taču vienoties neizdevās.