Teju trešdaļa pircēju vēlas atgriezt internetā nopirktās preces

© F64

Pirkumus internetā pēdējā pusgada laikā veikuši 79% Latvijas aktīvo interneta lietotāju. No tiem 27% saskārušies ar nepieciešamību preces sūtīt atpakaļ pārdevējam vai apmainīt, liecina "Omniva" šī gada martā veiktais pētījums.

Kaut arī teju katrs trešais interneta lietotājs pēdējā pusgada laikā ir saskāries ar nepieciešamību atgriezt internetā iegādātu preci, tikai 19% savas patērētāja tiesības izmantojuši praksē. No tiem 11% pircēju preces atgriešanu veikuši vienu reizi, savukārt 8% to darījuši pat vairākkārt.

Kā biežākos iemeslus preces nesūtīšanai atpakaļ respondenti minējuši neērtības, sarežģītu atgriešanas procesu un papildu izmaksas. Tas norāda uz būtisko loģistikas pakalpojumu sniedzēju lomu patērētāju izvēlē - preces atpakaļ sūtīšanas procesam ir jābūt vienkāršam, ērtam un uzticamam, respektīvi, patērētājiem draudzīgam.

Saskaņā ar pētījumu lielākoties, jeb 69% gadījumu, tiek atgrieztas preces, kuru vērtība nepārsniedz 50 eiro, 27 % gadījumu atgriezto pirkumu summa bijusi robežās no 51 līdz 200 eiro, bet 6% gadījumu pat pārsniegusi 200 eiro.

Latvijā

VAS "Latvijas pasts" valdes priekšsēdētāja Ģirta Rudzīša parādsaistības, kuru apmērs pārsniedz 20 Ministru kabineta noteiktās minimālās mēnešalgas, šogad janvārī veidoja 85 400 eiro, liecina Valsts ieņēmumu dienestā iesniegtā darba sākuma amatpersonas ienākumu deklarācija 2025.gada 13.janvārī.

Svarīgākais