Latvijas Universitātes (LU) rektors Indriķis Muižnieks un satiksmes ministrs Uldis Augulis vakar parakstīja memorandu par sadarbību starp universitāti un ministriju.
Memoranda parakstīšanas gatavošana nebija aprobežojusies tikai ar dokumenta projekta sacerēšanu. Pirms tā parakstīšanas abas puses - augstskola I. Muižnieka personā un Satiksmes ministrija ne tikai ministra, bet arī visu lielāko šīs ministrijas pārziņā esošo uzņēmumu vadītāju personās - publiski stāstīja, ko tās var piedāvāt pretējai pusei un ko no tās gaida. Iespējamo sadarbības virzienu, projektu vai objektu izrādījās pārliecinoši daudz, neatstājot vietu jautājumam, vai tad sadarbība ar Satiksmes ministriju nav Rīgas Tehniskās universitātes (RTU) monopols. Nē, LU sistēmā esošo mācību un pētniecības apakšstruktūru potenciālās iespējas risināt Satiksmes ministrijas pārziņā esošos jautājumus ir ne mazāk plašas kā RTU, bet memoranda parakstīšana tomēr nenozīmē, ka jau šodien sākusies šo iespēju izmantošana.
Par LU un satiksmes nozares sadarbības prototipu var kalpot šā gada 16. marta Neatkarīgās publikācijā Runāt nozīmē dzīvot. Pašvaldībai izdzīvot parādītais Latvijas teritorijas ekonomiskās aktivitātes zonējums, ko bija kopīgi sagatavojusi LU Biznesa vadības un ekonomikas fakultāte un uzņēmums Latvijas mobilais telefons. Šī pati tēma ieskanējās arī U. Auguļa runā saistībā ar nepieciešamību saīsināt valsts uzturēto ceļu tīklu atbilstoši tam, kā mainās valsts iedzīvotāju skaits un izvietojums. Šo izmaiņu plānošanai varētu izmantot gan LU ekonomistu, gan ģeogrāfu atbalstu, bet tas tomēr būs tikai atbalsts politiskajai gribai, ja tāda parādīsies. Apmēram pirms gada Neatkarīgā aprakstīja vēl citu sadarbības piemēru, kā LU psihologi devuši padomus valsts ceļu tīklu uzturošiem uzņēmumiem par tādu brīdinājuma zīmju (ceļu satiksmes noteikumos nedefinētu zīmējumu) izvietošanu, kas varētu paaugstināt satiksmes drošību.
Par memorandu varētu pārfrāzēt vakardienas tikšanās laikā izskanējušos lidostas Rīga valdes priekšsēdētājas Ilonas Līces vārdus, ka «viedais cilvēkresurss ir svarīgāks par viedajām tehnoloģijām». Ciktāl uz memoranda parakstīšanu sagatavotās uzrunas un prezentācijas un tām sekojošās neformālās sarunas starp satiksmes nozares un LU struktūrvienību vadītājiem noskaņos šos cilvēkus sadarboties, tiktāl memorands kalpos sadarbības īstenošanai.