Latvijas iedzīvotāji sākuši tērēt vairāk
 
©Kaspars Krafts, F64 Photo Agency

Latvijā pēdējā gada laikā 40,1% respondentu ienākumi nav mainījušies, 39,9% tie ir palielinājušies, bet 17,8% - samazinājušies, liecina jaunākā "Maxima mazumtirdzniecības kompass" iedzīvotāju iepirkšanās paradumu pētījuma dati.

Vienlaikus pētījums atklāj, ka 71,7% iedzīvotāju ieskatā viņu tēriņi 12 mēnešu laikā ir palielinājušies, savukārt 22,5% aptaujāto pauduši uzskatu, ka viņu tēriņi nav mainījušies, bet 3,8% norādījuši, ka viņu tēriņi ir samazinājušies.

Tostarp "Maxima Latvija" Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa norādīja, ka pētījumā 85% respondentu pauduši uzskatu, ka pēdējo 12 mēnešu laikā ir pieauguši viņu izdevumi pārtikas precēm, un šādu iedzīvotāju skaits ir palielinājies salīdzinājumā ar iepriekš veiktajiem pētījumiem.

Pēc aptaujas datiem, lielveikali ir iecienītākās iepirkšanās vietas ikdienas pirkumiem 75,6% iedzīvotāju, tostarp pagājušā gada laikā to respondentu īpatsvars, kuri lielāko daļu pirkumu veic lielveikalos, ir palielinājies. Kaktiņa norāda, ka viens no skaidrojumiem iepriekš minētajai tendencei varētu būt tas, ka aizvien vairāk pieaug iedzīvotāju vēlme visu vajadzīgo iegādāties vienuviet, nevis meklēt vairākos veikalos, tādējādi ietaupot laiku.

Pētījumā arī noskaidrojies, ka 60% respondentu galvenais kritērijs veikala izvēlē ir veikala atrašanās tuvāk mājām vai darbam, savukārt apmēram 40% respondentu izvēlas veikalu pēc sortimenta piedāvājuma, zemākām cenām vai pa ceļam uz/no darba/ mācību iestādes.