Latvijas ceļu satiksmē reģistrēti tikai pieci elektromobiļi

Elektrotransports ir ne tikai videi draudzīgāks, bet arī ekonomiski izdevīgāks, lai gan Latvijā ceļu satiksmē ir reģistrēti tikai pieci šāda veida transporta līdzekļi, secināts AS "Latvenergo" Energoefektivitātes centra 26.maijā rīkotajā seminārā par individuālo elektrotransportu.

Par semināru biznesa portālu "Nozare.lv" informēja AS "Latvenergo" Ārējās komunikācijas daļas vadītājs Andris Siksnis.

Elektrotransports ir spējīgs veikt 100 kilometru attālumu par vidēji četriem latiem, seminārā skaidroja "Bezizmešu mobilitātes atbalsta biedrības" vadītājs Arnis Bergs.

Eksperts arī norādīja, ka Latvijā patlaban tiek lietoti aptuveni desmit elektromobiļi, pieci no kuriem ir reģistrēti ceļu satiksmē.

Galvenā barjera šāda veida auto izvēlei iedzīvotāju acīs esot tā cenas. Turklāt vismaz pašlaik arī neesot pieejams plašāks uzlādes tīkls, kas paredzēts elektroauto apkalpošanai. Tomēr situācija uzlabojoties, jo pakāpeniski tiekot atklāti elektroauto uzlādes punkti Latvijā un arī pārējās Baltijas valstīs.

Kā priekšrocību eksperts minēja elektroauto konstrukcijas vienkāršumu, kas ļauj ekonomēt, salīdzinot ar iekšdedzes dzinēja automobilim nepieciešamajām rezerves daļām pēc transportlīdzekļa noteikta lietošanas laika. Arī detaļu nomaiņa esot visnotaļ vienkārši veicama.

Seminārā arī tika sniegts ieskats par elektrotransporta izmantošanas specifiku, kā arī ar tā ekspluatāciju. Tāpat interesentiem tika prezentēti dažāda veida ar elektroenerģiju darbināmi transporta līdzekļi, arī novatoriskais pārvietošanās līdzeklis "Segway".

Seminārā arī tika sniegts ieskats 15.maijā notikušajai Dānijas Kultūras iniciatīvai "CO2 E-race", kuras ietvaros Rīgā bija aplūkojami dažādi elektromobiļi. Tāpat šajā datumā tika atklāts arī pirmais elektroauto uzlādes punkts.

Pēdējais pavasara cikla seminārs Energoefektivitātes centrā 2010.gadā būs par tematu "Energoefektīvas, videi draudzīgas telpu mikroklimata sistēmas", kas notiks 9.jūnijā, informē "Latvenergo".