Šodien Latvijas nacionālā lidsabiedrība AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") kopā ar lūgumu Augstākās tiesas (AT) priekšsēdētājam Ivaram Bičkovičam iesniegt protestu par Senāta spriedumu, ar kuru atzīts, ka lidsabiedrība pārkāpj patērētāju tiesības, nosūtījusi grozu ar ķiršiem.
AT konstatējusi, ka "airBaltic" iesniegumam klāt pievienotajam vidēja lieluma grozam ar ķiršiem nav nekādas saistības ar iesniegumu un AT, tāpēc tas nogādāts atpakaļ lidsabiedrības centrālajā birojā, aģentūru LETA informēja tiesas preses sekretāre Baiba Kataja.
Ķirsis tiek izmantots kā atpazīšanas zīme "airBaltic" īpašajiem piedāvājumiem aviobiļešu tirdzniecībā internetā.
Savukārt lidsabiedrības iesniegumu AT priekšsēdētājs paredzējis izskatīt likumā noteiktajā kārtībā.
Iesniegumā "airBaltic" lūdz Bičkoviču iesniegt protestu par Senāta Civillietu departamenta spriedumu, ar kuru apmierināta pasažiera prasība par līguma izbeigšanu un 72 latu zaudējumu piedziņu.
LETA jau ziņoja, ka "airBaltic" 21.maijā norādīja, ka AT Senāta spriedums atdot pasažierim naudu par ekonomiskās klases biļeti, jo viņš nolēmis nelidot, ir klajā pretrunā ar Eiropas Savienības (ES) regulām, un pauda gatavību to apstrīdēt Eiropas tiesu institūcijās.
Senāts iepriekš skatījis pasažiera prasību pret lidsabiedrību, kurā norādīts, ka 2006.gada 17.janvārī pasažieris SIA "Latvia Tours" nopircis aviobiļeti uz "airBaltic" veikto 6.februāra lidojumu no Maskavas uz Rīgu.
Pasažieris 27.janvārī atteicies no lidojuma, bet samaksāto aviobiļetes cenu viņš atpakaļ nav saņēmis. "airBaltic" atteikumu pamatojusi ar to, ka tā aviobiļeti nepieņem atpakaļ un nemaina, jo tā pārdota ar atlaidi.
"airBaltic" atteikuma dēļ prasītājam nodarīti zaudējumi samaksātās biļetes cenas - 72 latu - apmērā.
Izskatot lietu gan pirmajā instancē Rīgas rajona tiesā, gan apelācijas instancē Rīgas apgabaltiesā prasītāja prasība apmierināta. Kasācijas sūdzību par tai nelabvēlīgo spriedumu iesniedza "airBaltic".
Kataja uzsvēra, ka reaģējot uz "airBaltic" izplatīto informāciju par AT Senāta Civillietu departamenta spriedumu pasažiera prasībā pret lidsabiedrību par līguma izbeigšanu un 72 latu atlīdzināšanu, Senāts nolēmis izskaidrot savu viedokli.
Senāts savā spriedumā atzinis ka Eiropas Kopienu Padomes Regula Nr.2409/92, uz kuru atsaukusies "airBaltic", neattiecas uz tiesiskajām attiecībām starp aviopārvadātājiem un pasažieriem.
Minētā regula nosaka dalībvalstu saskaņotu rīcību cenu svārstību un konkurences apstākļos, bet tā neregulē aviokompānijai tiesības lemt jautājumu par biļetes cenas atdošanu vai neatdošanu par nenotikušu pakalpojumu.