Latvijā vairāk nekā puse iedzīvotāju ir dzirdējuši par desmit vietējā tirgū strādājošajām bankām, bet citu finanšu institūciju atpazīstamība ir zemāka, liecina socioloģisko pētījumu kompānijas SKDS, pēc aģentūras LETA pasūtījuma, šogad janvārī veiktās aptaujas rezultāti.
Visaugstākā atpazīstamība Latvijas iedzīvotāju vidū ir "Swedbank", par kuru ir dzirdējuši 98,4% respondentu, seko "SEB banka" ar 94,8%, banka "Citadele" ar 93,7%, "Norvik banka" ar 82,2%, "Rietumu banka" ar 72,3% un "PrivatBank" ar 71,8%.
Vairāk nekā 50% aptaujas dalībnieku minējuši, ka ir dzirdējuši par "LPB Bank" (iepriekš "Latvijas pasta banka") (57,7%), "BigBank" Latvijas filiāli (55,7%), pērn rudenī izveidoto "Luminor Bank" (55,1%) un "ABLV Bank" (51,1%).
Savukārt citu Latvijā reģistrēto banku atpazīstamība nav tik augsta un par tām ir dzirdējuši mazāk nekā puse Latvijas iedzīvotāju.
Salīdzinot ar pērn veikto aptauju, 50% atpazīstamības robežu ir izdevies pārsniegt "BigBank" Latvijas filiālei, bet pārējo atpazīstamāko Latvijas banku saraksts nav mainījies, izņemot to, ka DNB un "Nordea" vietā pēc to Baltijas biznesu apvienošanas ir stājusies "Luminor Bank", bet "Trasta komercbanka" vairs nedarbojas.
Aptauja arī liecina, ka banku atpazīstamība būtiski nemainās ne atkarībā no aptaujas dalībnieku tautības, ne nodarbinātības sektora, ienākumu līmeņa vai izglītības.
Arī reģionālā dalījumā starp atpazīstamākajām bankām nemainīgi ir "Swedbank", "SEB banka", banka "Citadele" un "Norvik banka". Vienīgā atšķirība ir, ka Rīgā, Pierīgā un Vidzemē atpazīstamāko banku "top 5" noslēdz "Rietumu banka", bet Kurzemē, Zemgalē un Latgalē - "PrivatBank".