Pašvaldībās būtiski atšķiras kapavietu iegūšanas un nomas izmaksas - no trim eiro līdz pat 500 eiro, revīzijā secinājusi Valsts kontrole.
Šodien preses konferencē Valsts kontroles pārstāvis Edijs Korčagins stāstīja, ka gandrīz visas no aptuveni 1740 kapsētām Latvijā apsaimnieko pašvaldības, tomēr valstī nav šo jomu regulējošu likumu un noteikumu.
Valsts kontrole secinājusi, ka pašvaldības nepilnīgi informē sabiedrību par kapavietu pieejamību un izmantošanu. Tāpat pašvaldībās ir noteiktas atšķirīga kapavietas iegūšanas un apsaimniekošanas izmaksas.
Piemēram, jaunas kapavietas iegūšana var izmaksāt no trim eiro līdz pat vairāk nekā 500 eiro, bet gada "nomas" maksa variē no 1,42 eiro līdz 4,15 eiro. Dažkārt par kapavietas iegūšanu ir jāmaksā vairāk, nekā par apbedīšanu. Valsts kontrole secinājusi, ka bieži vien maksājumi ir saskaldīti daudzos dažādos maksājumos, lai gan varētu noteikt vienu skaidru maksājumu.
Vairākās pašvaldībās Valsts kontrolei radušās šaubas par finanšu līdzekļu godprātīgu izmantošanu, piemēram, Ogres pašvaldības kapitālsabiedrībā ieņēmumi reģistrēti tikai revīzijas laikā - vairāk nekā sešus mēnešus pēc darījuma.
Valsts kontrole revīzijā secināto ir saskaņojusi ar visām pašvaldībām un tās apņēmušās veikt uzlabojumus, lai sniegtu iedzīvotājiem saprotamus un pieejamus pakalpojumus ar skaidru maksāšanas kārtību.
Revīzija tika veikta no 2015.gada 1.janvāra līdz 2017.gada 30.jūnijam 11 pašvaldībās.