Šogad pēc alkohola nozares iniciatīvas vairāk nekā 60% no visām Latvijā tirdzniecībā pieejamo vīna un grādīgo dzērienu aizmugurējām etiķetēm plānots papildināt ar sociālās atbildības simboliem, kas atgādinās par atbildīgu alkohola lietošanu, informēja Latvijas Alkohola nozares asociācijā (LANA).
"Latvijā patēriņam nodotā vīna un grādīgo dzērienu pudeļu aizmugurējām etiķetēm tiks pievienotas norādes - grūtniecēm un transportlīdzekļu vadītājiem, kuri grasās stūrēt, alkoholu lietot nevajadzētu. Jau 2018.gada sākumā mūsu asociācijas biedri sāks jauno etiķešu nomaiņas procesu. Līdz gada beigām vairāk nekā puse tirdzniecībā esošo vīna un grādīgo dzērienu pudeļu būs redzami ar jaunajiem simboliem. Ceram arī uz citu nozares uzņēmēju pievienošanos LANA iniciatīvai," sacīja LANA izpilddirektors Dāvis Vītols.
LANA pārstāvji informēja, ka saskaņā ar "Eurobarometer" 2010.gada aptaujas datiem 79% Eiropas Savienības iedzīvotāji piekrīt, ka informējošas norādes par grūtniecēm un autovadītājiem būtu nepieciešamas. Latvijas likumdošanā šādas konkrētas prasības nav minētas. Pēc savas iniciatīvas uz etiķetēm ieviešot sociālās atbildības simbolus, LANA pārņem labākās Eiropas un pasaules pašregulācijas prakses, informēja asociācijā.
LANA izveidota 2013.gada septembrī, apvienojoties līdzšinējām ražotāju un tirgotāju apvienībām un tādējādi kļūstot par lielāko šīs nozares pārstāvi Latvijā. Šobrīd LANA apvienojušies astoņi Latvijas lielākie nozares uzņēmumi - AS "Latvijas balzams", uzņēmumi "Liviko", "Pernod Ricard Latvia", "Dunker Latvija", "Prike Latvija", "Drinks Distribution", "Amber Distribution Latvia", "Abavas dārzi" un "Kroņstrauts", kā arī asociētais biedrs "Brown-Forman Corporation". LANA ir Eiropas alkohola nozares asociācijas "SpiritsEurope" pilntiesīgs biedrs un Latvijas pārstāvis.