Lēmumu par Kodola nāvi sola tuvākajās dienās

Lai pieņemtu galīgo lēmumu par traģiski bojā gājušā akciju sabiedrības Latvijas kuģniecība (LK) darbinieka Venta Kodola nāves cēloņiem, nepieciešams nopratināt vēl dažus lieciniekus.

Valsts policijas Galvenās kriminālpolicijas pārvaldes Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Jānis Lazdiņš Neatkarīgo informēja, ka praktiski visas nepieciešamās izmeklēšanas darbības ir veiktas, – atlikušas vien dažas formalitātes. "Ekspertīžu rezultāti ir saņemti. Lielākā daļa personu, kuras bija nepieciešams nopratināt, ir nopratinātas. Lielākā daļa liecību arī ir pārbaudītas. Lai varētu pieņemt lēmumu un juridiski pateikt, vai nāves cēlonis bijis noziegums, palicis vien mazumiņš. Tas ir tuvāko dienu jautājums. Ir arī cilvēciskais faktors – dažas no personām, kuras vajadzēja nopratināt, vai nu nav Latvijā, vai arī tām nebija laika pie mums atnākt. Taču tas ir tuvāko dienu jautājums," skaidroja J. Lazdiņš.

Viņš atklāja, ka pratināti gan V. Kodola kolēģi, gan paziņas, gan arī personas, kurām varētu būt kāda informācija par notikušo nelaimes gadījumu. Katru iegūto liecību vai informāciju izmeklētāji rūpīgi pārbaudot.

Arī Valsts tiesu medicīnas ekspertīzes centra Tiesu patoloģijas departamenta vadītājs ārsts Grigorijs Vabels Neatkarīgo informēja, ka ekspertīze saistībā ar V. Kodola nāvi pabeigta jau krietni sen. Tikusi konstatēta smaga politrauma, kura izraisījusi nāves iestāšanos. Dakteris skaidroja, ka traumas gūtas kritiena laikā, atsitoties pret kāpņu izvirzītajām daļām. Šautas vai durtas brūces V. Kodola ķermenī nav konstatētas. "Visi miesas bojājumi tika gūti, vēl viņam dzīvam esot. Traumas gūtas kritiena rezultātā. Atbildēt uz jautājumu par to, vai tā bija pašnāvība vai slepkavība, nav tiesu ekspertīžu centru uzdevums. To skaidro procesa virzītājs," teica G. Vabels.

Kā zināms, V. Kodols nokrita no savas kāpņu telpas kāpnēm 19. marta rītā ap pulksten deviņiem. Sākotnēji policijai bija versija, ka V. Kodols izdarījis pašnāvību, un liela uzmanība šim notikumam netika pievērsta. Tomēr šai versijai neticēja ne LK vadība, ne V. Kodola draugi, darbabiedri un paziņas, jo nedz viņa rakstura īpašības, nedz dzīves apstākļi (laimīga ģimenes dzīve, nebija kaitīgu ieradumu, sportiskums, nebija parādu u. tml.) neliecināja, ka šis cilvēks varētu būt plānojis labprātīgi šķirties no dzīves. Visi viennozīmīgi V. Kodola traģisko bojāeju saistīja ar viņa darbu – LK interešu pārstāvēšanu kriminālprocesā un civilprocesā pret ļoti ietekmīgiem cilvēkiem sakarā ar vairāk nekā 100 miljonu dolāru zaudējumu radīšanu LK.

Apskatot minētās mājas kāpņu telpu, Neatkarīgā secināja, ka tā ir ļoti nepiemērota pašnāvības izdarīšanai (atstatums starp margām, starp kurām nokrita V. Kodols, ir pārāk mazs) – cilvēks, kurš būtu nolēmis darīt galu savai dzīvei, visticamāk, izvēlētos šim nodomam citu vietu. Vairāki V. Kodola paziņas bija ar viņu tikušies dažas dienas pirms traģiskā notikuma un atcerējās, ka V. Kodols bija paudis satraukumu par miljonāra Oļega Stepanova (t. i., vienas no tām personām, pret kurām vērsti iepriekšminētie kriminālprocess un civilprocess) darbībām un iespējamu nokļūšanu LK vadībā. Jāatgādina, ka LK māteskompānijas – Ventspils naftas – padomē O. Stepanovs tika iecelts jau šā gada janvārī.

Latvijā

Dzelzceļa "Rail Baltica" projektā ir jāņem vērā, ka privātās un publiskās partnerības (PPP) modeļa izveide ir sarežģīta un laikietilpīga, trešdien "Rail Baltica" parlamentārās izmeklēšanas komisijā sacīja Finanšu ministrijas (FM) valsts sekretāre Baiba Bāne.

Svarīgākais