Saasinoties konkurencei, cīņa par katru pircēju būs vēl izteiktāka, sacīja mazumtirdzniecības veikalu tīkla SIA "Maxima Latvija" valdes priekšsēdētājs Andris Vilcmeiers.
.Viņš norādīja, ka pērn mazumtirdzniecības tirgū kopumā bija vērojama iedzīvotāju piesardzība un pat neliela stagnācija, taču šogad novērota dinamiska izaugsme. "Fenomenāla izaugsme ir vērojamā tieši specializēto veikalu vidū - liela loma specializētajiem alkohola veikaliem valsts pierobežā," sacīja "Maxima Latvija" vadītājs.
Vaicāts, kādas prognozes varētu izteikt par "Maxima Latvija" šā gada darbības rādītājiem, Vilcmeiers norādīja, ka pagaidām dati par darbību 2017.gadā nav apkopoti, tomēr patlaban jau redzams, ka uzņēmums šogad audzis nedaudz straujāk par tirgus vidējo tempu. Viņš sacīja, ka minētā tendence novērota, sākot no Lieldienām, kad gan uzņēmuma, gan kopējie mazumtirdzniecības tirgus apjomi sāka pieaugt straujāk.
"Jāmin, ka "Maxima Latvija" apjomu pieaugumu ietekmē arī jaunu veikalu atvēršanas, kā arī veikalu rekonstrukcijas, kas nākamgad iecerētas vēl intensīvākas," sacīja uzņēmuma valdes priekšsēdētājs.
Vienlaikus viņš sacīja, ka arī internetveikals "e-maxima.lv" šogad piedzīvojis strauju izaugsmi, jo tā apgrozījums katru mēnesi pieauga par aptuveni 10% pret iepriekšējo mēnesi. Tāpat Vilcmeiers norādīja, ka uzņēmums šogad paplašinājis internetveikala pakalpojumu klāstu, līdz ar to tiek prognozēts, ka uz gada beigām tā apjoma pieaugums būs vēl straujāks, un tas turpinās palielināties arī nākamgad.
"Maxima Latvija" valdes priekšsēdētājs sacīja, ka šogad arī novērots, ka iedzīvotāji vairāk nekā iepriekšējos gados dod priekšroku dārgākām un kvalitatīvākām precēm, kas liecina, ka pircēja vidējais turības līmenis 2017.gadā ir nedaudz pieaudzis.
Savukārt, runājot par nozares attīstības prognozēm nākamgad, Vilcmeiers norādīja, ka tirdzniecības platību apjomi tirgū tikai palielināsies, jo tirgus spēlētāji vērs vaļā arvien jaunus veikalus, savukārt kopējais valsts iedzīvotāju, kas ir arī pircēji, skaits samazināsies. Līdz ar spraigo konkurenci, distance no iedzīvotāju mājām līdz tuvākajam veikalam kļūs arvien mazāka.
Vilcmeiers uzsvēra, ka nākamgad pieaugs nozīme arī cenai, jo iedzīvotāji veikalos vēlas iegādāties preces izdevīgāk, savukārt preču kopējās izmaksas pieaug. Līdz ar to "Maxima Latvija" vēl lielāku nozīmi ieņems dažādu procesu efektivizācija, lai produkta gala cenas pieaugums būtu pēc iespējas mazāks, sacīja uzņēmuma vadītājs.
Vienlaikus viņš prognozēja, ka nākamgad palielināsies klientu uzmanība gan preču, gan apkalpošanas kvalitātei, ko ietekmēs veikalu izvēles iespēju un cenas pieaugums. Tāpat, pēc Vilcmeiera teiktā, nākamgad turpināsies e-tirdzniecības straujais pieauguma temps un popularitātes palielināšanās.