Bieži vien autovadītāji, zinot, kurās vietās ir izvietoti stacionārie fotoradari, pirms tiem samazina braukšanas ātrumu, bet, pabraucot ierīcēm garām, atkal turpina pārsniegt ātrumu. Lai cīnītos ar šādiem gadījumiem, policija plāno mērīt vidējo braukšanas ātrumu, svētdien vēstīja raidījums “LNT Ziņas”.
Raidījums vēsta, ka fotoradari liek autovadītājiem samazināt ātrumu tikai nelielā posmā, taču vidējā ātruma mērīšana mazināšot braukšanas ātrumu garākā ceļa posmā.
Valsts policijas Satiksmes uzraudzības biroja priekšnieka vietnieks Andris Locs skaidro, kā darbojas šī ātruma mērīšanas metode. "Pēc būtības ir divas kameras - viena fiksē auto numuru, un radars, kas fiksē ātrumu. Otrā galā atkal fiksē numuru un ātrumu, tad dators izrēķina no diviem punktiem, zinot attālumu no punkta ”a” līdz punktam ”b”, kāds bija vidējais ātrums.
Kaspars Krafts/ F64 Photo Agency
Kā piemērs tiek minēts Salu tilts, kura sākumā un beigās ir radari un kameras. Zinot, ka, braucot ar ātrumu 70 kilometri stundā tiltu iespējams šķērsot trīs minūtēs, tad, ja šis laiks būs mazāks, radars fiksēs konkrēto automašīnu.
Lai ieviestu vidējā braukšanas ātruma kontroli, vēl ir jāpielāgo likumi, kas ļautu par šādu pārkāpumu piemērot administratīvo sodu, tomēr šī metode jau iekļauta ceļu satiksmes drošības plānā 2020. gadam, vēsta "LNT ziņas".
Avots: "skaties.lv"