Ceļojot pa Latviju, 67% iedzīvotāju ēd ātrās ēdināšanas restorānos

© Scanpix

Ceļojot pa Latviju, 67% iedzīvotāju ietur maltīti ātrās ēdināšanas restorānos, liecina Somijas un Baltijas ātrās ēdināšanas ķēdes "Hesburger" veiktā aptauja par ēšanas paradumiem un ātrās ēdināšanas nozares tendencēm.

Savukārt 65% iedzīvotāji maltīti ātrās ēdināšanas restorānos ietur, arī ceļojot ārpus Latvijas.

Atbilstoši aptaujas datiem, pirmie, kuri brauciena laikā ierosina par maltītes ieturēšanu ātrās ēdināšanas restorānos, ir bērni (49%), pasažieri (32%), kam seko automašīnas šoferis (22%).

Izvēloties ātrās ēdināšanas restorānu, par svarīgākajiem kritērijiem aptaujātie atzina ēdiena garšu (94%), pareizu ēdiena pasniegšanu (92%), personīgu pieeju apkalpošanā (89%), pieejamas cenas (88%) un produktu izejvielu kvalitāti (87%). Salīdzinot ar 2016.gadu, Latvijas iedzīvotāji par būtisku izvēles kritēriju norādījuši arī ātro ēdināšanas restorānu atrašanās vietu un pasūtījuma gaidīšanas laiku.

Kā norādīja "Hesburger" attīstības direktore Ieva Salmela, aptauja liecina, ka "Hesburger" tirgus pozīcijas pašreizējās konkurences tirgus apstākļos ir stabilas, turklāt uzsver arī vienu no uzņēmuma darbības prioritātēm - uz restorānu tīkla paplašināšanu visā Latvijā, nevis restorānu atvēršanu tikai galvaspilsētā un tās tuvumā. "Pēc pētījuma rezultātiem spriežot, šis ir arī viens no faktoriem, ko klienti visvairāk novērtē, izvēloties mūsu restorānus," skaidroja Salmela.

"Hesburger" aptauja veikta sadarbībā ar sociālo pētījumu centru "Socio Uuringukeskus", lai noskaidrotu pašreizējās ātrās ēdināšanas nozares tendences un tās nākotnes attīstību. Aptauja veikta 2017.gada rudenī, elektroniski aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 15 līdz 49 gadiem.

Jau vēstīts, ka pērn "Hesburger" apgrozījums Latvijā sasniedza 19,8 miljonus eiro, kas ir par 10,5% vairāk nekā 2015.gadā, Lietuvā apgrozījums pieauga par nepilnu ceturto daļu - līdz 17,9 miljoniem eiro, savukārt Igaunijā apgrozījums pērn bija 20,3 miljoni eiro, kas ir par 7% vairāk nekā iepriekšējā gadā.

Ar zīmolu "Hesburger" darbojas vairāk nekā 400 struktūrvienību deviņās valstīs.

Latvijā

Lai no nākamā gada nodrošinātu pilnvērtīgu Latvijas Sabiedriskā medija (LSM) darbību, papildus budžeta finansējumam nepieciešams novirzīt rezervētos līdzekļus 2025.gadam un 2026.gadam 8,5 miljonu eiro apmērā un turpmāk ik gadus 6,9 miljonu eiro apmērā, liecina Tiesību aktu portālā iesniegtais Kultūras ministrijas informatīvais ziņojums.

Svarīgākais