Latvijā apvidus auto joprojām topā

© depositphotos.com

Latvijas iedzīvotāji arvien biežāk dod priekšroku tieši jaunu automašīnu iegādei. Kopumā no visām šī gada laikā līzingā iegādātajām automašīnām 40% ir jauni spēkrati, liecina Swedbank apkopotie dati.

Lielākā daļa līzinga darījumu notiek lietoto auto segmentā. Iedzīvotāji arī šogad visbiežāk iegādājušies automašīnas, kas ražotas 2010. līdz 2012. gadā. Tātad lietoto auto segmentā pieprasītākie ir 5 līdz 7 gadus veci spēkrati. Iedzīvotāji lietoto auto segmentā nemainīgi pieturas pie pārbaudītām vērtībām un visvairāk iegādājas Volvo, Volkswagen un BMW markas automašīnas.

Ekrānšāviņš no avīzes

«Izbraucot ielās, redzam, ka Latvijas lielāko pilsētu iedzīvotāju autoparkā aizvien dominē tādas auto markas kā Volvo, Volkswagen, Audi un BMW. Tieši šo ražotāju automašīnas stabili saglabā pozīcijas lietoto auto segmentā. Analizējot Swedbank datus, redzam, ka vidējais automašīnas kalpošanas laiks vienam īpašniekam ir pieci gadi. Auto nomaiņas procesu nevar atlikt ilgstoši, jo ar gadiem būtiski palielinās auto remonta izmaksas, un kādā brīdī jauna auto iegāde ir racionāli pamatots lēmums,» norāda Swedbank Privātpersonu auto finansēšanas atbalsta nodaļas vadītājs Kaspars Sausais.

Tajā pašā laikā būtiski pieaug arī jaunu mašīnu iegāde. Šā gada pirmajos deviņos mēnešos iedzīvotāji līzingā iegādājušies teju par trešdaļu jeb 28% vairāk jaunu automašīnu nekā attiecīgajā periodā pērn. Starp populārākajām līzingā iegādātajām jaunajām automašīnām var minēt Nissan Qashqai, Toyota RAV4 un KIA Sportage.

«Līzinga darījumu apjomu pieaugums vērojams visos automašīnu segmentos, un tas rāda, ka iedzīvotāju noskaņojums turpina uzlaboties. Kopumā redzam, ka arī šogad jauno auto segmentā savu uzvaras gājienu turpina apvidus automašīnas, kas ir populārākā izvēle jau no 2012. gada. Turklāt šāda tendence vērojama ne tikai Latvijā, bet arī Igaunijā un Lietuvā,» atklāj K. Sausais.

Swedbank veiktās aptaujas dati liecina, ka automašīnas iegādi tuvākajā laikā apsver piektdaļa (21%) iedzīvotāju, no tiem lielākā daļa - lietota auto iegādi. To plāno 17% no aptaujātajiem. Galvenais dzinulis auto iegādē ir esošā spēkrata vecums - lielai daļai tas jau pārsniedz 10 gadus (38%). Tāpat par sava spēkrata maiņu liek domāt esošās automašīnas tehniskie defekti (16%), liels nobraukums (12%) vai vēlme mainīt auto vismaz reizi trīs līdz piecos gados (12%).