Puse jeb 50% Latvijas iedzīvotāju 18.novembra svētku maltītei plāno atvēlēt līdz 20 eiro, vēl 35% iecerējuši tērēt 21-40 eiro, savukārt 10% svētku maltītei tērēs 41-60 eiro, bet vēl 5% minēja, ka svētku maltītei tiks atvēlēti vairāk nekā 61 eiro, liecina “Maxima Latvija” veiktā aptauja.
Trīs populārākie ēdieni, ko šajos svētkos iedzīvotāji iecerējuši likt galdā, ir - karbonāde ar kartupeļiem, štovēti kāposti ar desiņām, bet desertā lielākā daļa izvēlēsies torti “Cielaviņa”. Savukārt rupjmaize un kartupeļi, aptaujas dalībnieku prāt, ir tie produkti, kas garšo teju katram Latvijas iedzīvotājam.
“Šie latviskie produkti veido arī nozīmīgu daļu pircēju groziņos. Šogad kartupeļu pārdošanas apjomi, salīdzinot ar pagājušo gadu, “Maxima Latvija” veikalos pieauguši par 12%. Savukārt rupjmaizes pārdošanas apjomi palielinājušies par 2%. Kartupeļi, kā arī rupjmaize, tāpat kā vēl vairāki produkti, kā torte “Cielaviņa” un citi, ko iedzīvotāji iecienījuši svētkos, tiks likti klientu groziņos šajā nedēļā arvien biežāk. Taču visbūtiskākais pārdošanas apjomu pieaugums prognozējams sākot no šīs piektdienas, kad liela daļa iedzīvotāju pēc darba dosies uz veikaliem, lai sagādātu visu nepieciešamo svētku brīvdienām,” prognozē “Maxima Latvija” Biznesa analītikas departamenta direktore Zane Kaktiņa.
Biezpiena sieriņi “Kārums”, “Laimas” šokolādes konfektes un torte “Cielaviņa” jau vairākus gadus ir aptaujas dalībnieku visiecienītākie Latvijas produkti.