Par kuģa pavāru varēs kļūt četros mēnešos

Valdība atbalstījusi ieceri samazināt kuģu pavāru un saldēšanas iekārtu mehāniķa kvalifikācijas iegūšanas laiku. Līdzšinējo sešu mēnešu vietā turpmāk pietiks ar četru mēnešu praksi.

Iecerēts, ka nākotnē jūrniekiem kompetences sertifikāts vai tā apstiprinājums būs jāizņem ne vēlāk kā gada laikā no nokārtošanas brīza. Izmaiņas noteiktas, lai izvairītos no situācijas, ka kvalifikāciju apliecinošo dokumentu jūrnieks izņem neilgi pirms tā derīguma termiņa beigām (tas ir derīgs piecus gadus). Šāda dokumenta oriģinālam vienmēr jābūt pie jūrnieka, kas strādā uz kuģa, jo to jebkurā brīdī var lūgt uzrādīt.

Noteikumu projekts paredz arī jūrnieku alternatīvās sertificēšanas gadījumus, kas atrisina lieljaudas ostu velkoņu mehāniķu un atpūtas kuģu, kuri ir iesaistīti komercdarbībā un veic starptautiskus reisus, vadītāju sertificēšanas problēmas.

Latvijā

Dzelzceļa līnijas “Rail Baltica” (RB) būves parlamentārās izmeklēšanas komisijas sarunas ar projektu pamatot nolīgtās firmas “Boston Consulting Group” (BCG) pārstāvjiem skaidri parādīja šī projekta bezjēdzību, ko komisijas dalībnieki pieņēma zināšanai bez nekādām pazīmēm, ka viņi šo secinājumu darīs zināmu viņu partijām un sabiedrībai savā vārdā.

Svarīgākais