Ščipčinskis: Latvijā digitālā satura ražošana arvien ir attīstības sākuma stadijā

© loopriga.lv

Ainārs Ščipčinskis ir McCann Worldgroup Latvia dibinātājs un partneris. Mārketinga komunikācijā strādā kopš 1995.gada. Bijis Latvijas Reklāmas asociācijas prezidents un vairāku starptautisku reklāmas festivālu žūrijas loceklis. Šobrīd konsultē uzņēmumus mārketinga komunikācijā.

Kāds būs lielākais izaicinājums mārketinga vadītājam 2020. gadā?

Ar katru gadu palielinās pieejamo datu daudzums, un palielinās iespējas efektīvāk uzrunāt auditoriju. Tas padara darbību digitālajā vidē arvien izaicinošāku. Līdzās nevainojamam produktam vai pakalpojumam, veiksmīgam zīmolam ir jābūt ne tikai relevantam auditorijas kultūrai, bet jādeklarē arī sava “dzīves jēga” - kādu labumu no zīmola darbības gūst sabiedrība. Izaicinoši tas ir tāpēc, ka sociālie tīkli izgaismo katru neatbilstību deklarētajiem mērķiem, zīmols ir kā nekad iepriekš caurspīdīgs. Par ko zīmols iestājas un kā patiesībā rīkojas, tagad ir visiem skaidri redzams. Tāpēc vairs nepietiek ar aģentūras izdomātu zīmola stāstu vien, stāstam jābūt autentiskam, sakņotam realitātē. Nodrošināt ne tikai aizraujošu stāstu, bet arī tam atbilstošu reālu zīmola (arī uzņēmuma un tā darbinieku) rīcību ir liels izaicinājums.


Kam būtu jāpievērš pastiprināta uzmanība mārketinga nozarē Latvijā?

Latvijā digitālā satura ražošana arvien ir attīstības sākuma stadijā - ir tikai nedaudzi zīmoli, kas investē nozīmīgus resursus digitālajā vidē un nedaudzi uzņēmumi, kas piedāvā kvalitatīva satura veidošanu. Digitālajā vidē esam, bet bieži neatbilstoši auditorijas kultūras kontekstam un visbiežāk garlaicīgi un auditorijai nenozīmīgi. Digitālajā vidē zīmoliem ir lielas iespējas, bet tās izmantot mums vēl ir jāmācās.

Kāds, Tavuprāt, šobrīd ir nozīmīgākais digitālā mārketinga trends?

Personalizācija. Tiešs kontakts ar konkrētu cilvēku, nevis abstraktu auditoriju. Un mobilitāte.

Bet te arī virkne sarežģītu jautājumu: kā būt relevantam sarunas partnerim tik daudz un dažādiem cilvēkiem? Kā organiski iekļauties auditorijas kultūras laukā? Kā būt kaut nedaudz nozīmīgam auditorijas dzīvē? Kā būt pietiekami ātram komunikācijā? Kā zīmolam komunicēt mobilā telefona ekrānā? Utt.


Kādēļ būtiski apmeklēt vismaz vienu mārketinga nozares pasākumu ik gadu?

Inovācijas notiek nepārtraukti, ir neizdevīgi būt lēnākam par konkurentiem un atpalikt par gadu. Kur nu vēl ilgāk!

Svarīgākais