Latvijas nacionālā aviokompānija airBaltic sākusi tiešos lidojumus starp Rīgu un Apvienoto Arābu Emirātu (AAE) galvaspilsētu Abū Dabī.
Lidojumi uz Abū Dabī sākti, bet uz AAF - atsākti pēc diviem neveiksmīgiem mēģinājumiem 2006. un 2008. gadā. Toreiz airBaltic lidmašīnas piezemējās citā AAE pilsētā Dubaijā. Abū Dabī un Dubaija atrodas viena no otras 123 km attālumā Persijas jeb Arābu līča krastā. Pirmajai no tām galvaspilsētas statuss un lidosta lielākām iespējām pārsēsties uz tālākiem lidojumiem, otrajai - vairāk iedzīvotāju un akcentētāka vēlēšanās parādīt sevi kā vietu, kur šurpu un turpu plūst par naftas pārdošanu savāktie ASV dolāru un vispār valūtas vienību miljardi. Divi Latvijas mēģinājumi piekļūt šai naudai izrādījās nesekmīgi, bet pasaulē pa pēdējiem desmit gadiem daudz kas mainījies, tāpēc iespējams cerēt uz trešā un labāk sagatavotā mēģinājuma izdošanos. Šā gada pavasarī AAE viesojās Latvijas Valsts prezidents Raimonds Vējonis, kam pēc tam nācās taisnoties, ka kādreizējo Latvijas satiksmes ministru Aināru Šleseru viņš tur sastapis sev par lielu pārsteigumu. Iepriekšējie mēģinājumi sākt lidojumus uz AAE notika pēc A. Šlesera iniciatīvas.
Vieglāk uztveramās pārmaiņas laikā kopš iepriekšējiem lidojumiem Latvija-AAE ir airBaltic pāreja uz Bombardier lidmašīnām. Lidojuma parametrus tas tomēr ietekmē visai maz. No 2008. gada saglabājušās ziņas, ka Boeing 757-200 lidojums ilgšot 6 stundas un 15 minūtes par cenu «no 139 latiem» vienā virzienā. Bombardier CS300 ceļa ilgums noteikts uz mata tāds pats par cenu, «sākot no 129 eiro». Reālais airBaltic biļešu piedāvājums tuvākajam laikam saskatāms 250 līdz 670 eiro diapazonā.
Izlidošana no Rīgas uz Abū Dabī notiek plkst. 23.45. Atpakaļ uz Rīgu lidmašīna startē nākamās dienas rītā un Rīgā atgriežas plkst. 14.00. Lidojumi notiek četras reizes nedēļā. Uz tuvākajām brīvdienām starp Ziemassvētkiem un Jaungadu atsevišķi reisi ir izpārdoti jau tagad. Daudz biļešu pārdots arī saistībā ar Pirmās formulas (F-1) pasaules čempionāta posmu Abū Dabī novembra beigās. Lidsabiedrība airBaltic norāda, ka vēl pirms reisu uzsākšanas pasažieri rezervējuši vairāk nekā 9000 biļešu. Trešā daļa no viņiem lidos uz Abū Dabī caur Rīgu galvenokārt no Skandināvijas vai mūsu Baltijas kaimiņvalstīm.
Pirmais reiss 29. oktobrī startēja ne pārāk aukstā laikā, bet vēsā un nemitīgā lietū, kas padara pilnīgi saprotamu lidmašīnas piepildīšanos ar cilvēkiem, kuri vēlas nokļūt siltumā un sausumā. Ne lielākā, bet pamanāmākā daļa pirmā reisa pasažieru bija mazi bērni, kas garlaikojās un trokšņoja, kamēr amatpersonas teica jebkādiem atklāšanas pasākumiem obligātās runas. Izlidošanas zālē varēja rasties iespaids, ka tieši daudzbērnu ģimenes Latvijā ir visbagātākās, jo ģimeņu ar vienu vai diviem bērniem pasažieru vidū bijā mazāk nekā ģimeņu ar trijiem un vairāk bērnu.