Latvietis pa Viaplay visvairāk skatoties hokeju

Andris Džeriņš IIHF 2015. gada Pasaules čempionāta hokeja spēlē starp Latvijas un Čehijas hokeja izlasēm. © Romāns Kokšarovs

Latvijas iedzīvotāji visbiežāk izvēlas skatīties pašmāju seriālus, hokeju un ārzemju filmas, lietuviešiem populārākais ir basketbols un ārzemju seriāli, bet igauņi ir dažādu sporta pārraižu cienītāji.

Atzīmējot Viaplay viena gada jubileju Baltijas valstīs, tika noskaidroti skatītāju satura lietošanas paradumi, analizējot datus 58 miljonu minūšu jeb 110 gadu apjomā. Tas ir kopējais laiks, ko aizvadītajā gadā skatītāji Baltijā ir pavadījuši, skatoties filmas, seriālus, sporta tiešraides, dokumentālās filmas, multfilmas un citu saturu.

„Analizējot datus, skaidri parādās Baltijas valstu iedzīvotāju gaume, kurai mēs sekojam līdzi un pielāgojam saturu. Noslēdzot pirmo gadu, varam teikt, ka mūsu stratēģija, kas balstīta uz kvalitatīvu ārzemju saturu, sporta tiešraidēm un vietējo saturu attiecīgās valsts valodā, ir bijusi veiksmīga. Klienti vēlas jaunāko un ekskluzīvāko saturu, tādēļ mēs aktīvi strādājam, lai to nodrošinātu arī turpmāk,” stāsta Evalds Tilas (Evaldas Tylas), Viaplay vadītājs Baltijas valstīs.

Ilgāko laiku Viaplay satura platformā Baltijas skatītāji ir pavadījuši, skatoties dažādas filmas, - kopā vairāk nekā 20 miljonus minūšu jeb gandrīz 40 gadus. Latvijas iedzīvotāju vidū aizvadītā gada skatītākā filma bija skandalozā Greja piecdesmit nokrāsas, igauņi visvairāk skatījušies zinātnisko fantastiku Dedpūls (Deadpool), turpretim lietuvieši priekšroku devuši pašmāju filmai - kino meistardarbam Nepieredzējušais (Nepatyres).

Latvieši ir īsteni hokeja fani, un to arī pierāda Viaplay dati - aizvadītajā gadā skatītākā sporta pārraide ir pārliecinoši tieši Latvijas hokeja izlases spēle. Lietuvā cieņā ir basketbols - tieši šis sporta veids ir bijis skatītākais satura platformā Viaplay, savukārt igauņi ir aktīvi „Formula 1” un futbola fani, tāpēc skatītākā sporta pārraide pērn bijusi Čempionu līgas spēle Atlético Madrid pret Spānijas Real Madrid.

Baltijas valstu iedzīvotāji gandrīz ceturto daļu no visa laika (23%), kas pavadīts satura platformā Viaplay, ir patērējuši, skatoties dažādas sporta pārraides. Tieši igauņu un lietuviešu skatītāji ir lielākie Baltijas sporta fani, savukārt latvieši ir lielākie pilnmetrāžas filmu cienītāji Baltijas valstīs (36% no visa skatītā satura).

Gluži kā citviet pasaulē, arī Baltijā vīrieši aktīvi sekojuši līdzi „Gāzi grīdā!” (Top Gear) jaunākajām sērijām, bet Viaplay jauno lietotāju vidū aktuālākā izvēle bija Paolo Sorrentīni skandalozais seriāls Jaunais pāvests (The Young Pope), kura skaņu celiņā dzirdama arī latviešu izcilā komponista Pētera Vaska mūzika. Tāpat Viaplay jauno skatītāju TOP5 ierindojusies arī ilgi gaidītā seriāla Tvīnpīka (Twin Peaks) sezona, filmas Dedpūls un „oskarotā” filma Cilvēks, kurš izdzīvoja (The Revenant) ar Leondardo di Kaprio galvenajā lomā.

Baltijas valstīs bērnu vidū valda līdzīgas tendences - populārākā bērnu pilnmetrāžas filma aizvadītajā gadā pārliecinoši bija mazie dzeltenie nejaucēni - Minioni. Latvijas un Igaunijas bērni ir vislielākie multfilmu cienītāji satura platformā Viaplay. Bērnu seriālu žanrā, tāpat kā Latvijā, kaimiņvalstīs skatītākie ir Ķepu patruļa, Cūciņa Pepa un Mazais Ponijs: Draudzība ir brīnums.

Ņemot vērā skatītāju satura lietojuma tendences, Viaplay Baltijas valstīs jau ir uzsākuši demonstrēt seriālu Taisnā tiesa (The Good Fight), kas ir jau popularitāti iemājojušā seriāla Labā sieva (The Good Wife) turpinājums, kā arī kritiķu augsti novērtēto seriālu par Ņujorkas finanšu pasauli - Miljardi (Billions). Pilnmetrāžas filmu, seriālu, dokumentālo un multfilmu klāsts tiek nepārtraukti papildināts, bet vasaras beigās Viaplay piedāvās arī Eiropas čempionātu basketbolā.

Svarīgākais