Ainārs Šlesers neatbalsta kopīgas Baltijas valstu aviokompānijas veidošanu

Rīgas vicemērs, partijas LPP/LC līdzpriekšsēdētājs un bijušais satiksmes ministrs Ainārs Šlesers neatbalsta ieceri par kopīgas Baltijas valstu aviokompānijas veidošanu.

Tallina un Viļņa vairs nekad nebūs starptautisko pārvadājumu centri, šādu viedokli Šlesers šodien pauda LPP/LC domes sēdē.

"Tad jau Latvijas valdībai būtu loģiski pieprasīt sev līdzdalību "Maxima" veikalu tīklā vai "Tallink" prāmju biznesā," ironizēja Šlesers.

Kā zināms Latvijas, Lietuvas un Igaunijas satiksmes ministri vienojušies izanalizēt iespējas veidot kopīgu Baltijas valstu aviokompāniju. Šāda ideja 9.septembrī izteikta Baltijas valstu transporta ministru ikgadējā sanāksmē, kas notika Palangā, Lietuvā.

Satiksmes ministrs Kaspars Gerhards (TB/LNNK) uzskata: Latvija būtu gatava diskutēt par kopīgas aviokompānijas izveidi Baltijā tādā gadījumā, ja Rīga saglabātu savu ietekmi gaisa satiksmes nozarē.

Lietuvas transporta ministrs Eliģijs Masjulis uzsvēris, ka kopīgas aviokompānijas izveide ir tikai idejas līmenī. Vispirms ir nepieciešams sapulcināt ekspertus, lai noskaidrotu šīs idejas ekonomisko pamatojumu un tālākos virzības scenārijus. Taču skaidrs ir tas, ka tik mazā tirgū daudz izdevīgāk ir sadarboties nevis konkurēt, ko pierāda arī Skandināvijas pieredze izveidojot SAS.

Tieši asā konkurence tik mazā tirgū ir veicinājusi Lietuvas nacionālās aviokompānijas bankrotu, sacīja Masjulis.

Igaunijas ekonomikas un komunikāciju ministrs Juhans Parts savukārt uzsvēra, ka galvenais jautājums runājot par sadarbību aviācijas biznesā ir godīgas konkurences principu ievērošana. Pirmais solis šī mērķa realizēšanai ir garantija no visām Baltijas valstīm, ka šāds brīvās konkurences tirgus patiešām strādā.

Parts sacīja, ka, viņaprāt, valstu kontrolētas kompānijas izveide nav labākais variants, taču gaisa savienojumi šobrīd ir kļuvuši par nopietnu infrastruktūras sastāvdaļu, un Igaunija ir atklāta tālākām diskusijām.

Tikmēr Igaunijas lidsabiedrība "Estonian Air" uzskata, ka vienotas Baltijas valstu aviokompānijas izveidošana ir vienīgi Latvijas interesēs.

Svarīgākais