Visvairāk remontdarbu šogad notiek uz Ventspils šosejas (A10), patlaban tie notiek septiņos posmos, bet līdz sezonas beigām plānots uzsākt darbus vēl divos posmos. Ar remontdarbu gaitu vairākos Ventspils šosejas posmos šodien iepazinās satiksmes ministrs Uldis Augulis un VAS Latvijas Valsts ceļi vadība (LVC).
“Ventspils šoseja ir viens no TEN-T tīkla autoceļiem, tas ir galvenās nozīmes ceļš un viens no tranzīta maršrutiem, kas savieno ostas. Diemžēl autoceļa tehniskais stāvoklis daudzos posmos bija slikts, tāpēc remontdarbi ir visai apjomīgi. Pirms diviem gadiem visvairāk remontdarbu notika uz Liepājas šosejas. Lielākais līdzekļu apjoms tiek ieguldīts tieši galvenās nozīmes autoceļos, jo uz tiem ir visintensīvākā satiksme, un katrs ieguldītais eiro nes vislielāko atdevi. Turklāt satiksmes intensitāte uz tiem pērn ir strauji pieaugusi - par 8%,” norādīja satiksmes ministrs Uldis Augulis.
“Tilts pāri Lielupei uz Ventspils šosejas ir garākais valsts pārziņā esošais tilts un lielākais tiltu objekts šogad. Pērn būvdarbi notika uz 15 valsts pārziņā esošajiem tiltiem, uz vēl 14 tiltiem darbi tika uzsākti un tupinās šogad. Kopumā šogad darbus plānots veikt uz 39 valsts tiltiem,” informēja LVC valdes priekšsēdētājs Jānis Lange.
Aktīvajā būvdarbu sezonā ceļu būvdarbu zonā mēdz būt problēmas ar satiksmes organizāciju, un tilts pār Lielupi uz Ventspils šosejas ir objekts, kurā bija šādas problēmas. Tās ir atrisinātas, būvniekiem uzdots nodrošināt satiksmes regulētājus būvdarbu zonā un sekot līdzi situācijai uz ceļa. Aicinām autovadītājus, kas sastopas ar neveiksmīgu satiksmes organizāciju ceļu būvdarbu laikā, informēt mūs, zvanot pa diennakts bezmaksas līniju 8000555.
Renārs Koris
Būvdarbus posmā pār Lielupes tiltu un pārvadu pār ceļu Sloka - Pavasari (36,49.-38,57.km) veic AS A.C.B. (ar apakšuzņēmējiem SIA Tilts un AS LNK Industries). Darbi uzsākti pērn un turpinās šogad. AS A.C.B. veic remontdarbus arī posmā no Varkaļu kanāla līdz Jūrmalas šosejai (20,06.-23,84. km). Kopējā līguma summa abos posmos ir 11 007 122 eiro (ar PVN).
Uz 420 metrus garā tilta pār Lielupi pērn izbūvēta labās puses brauktuve, šogad tas pats tiks izdarīts uz tilta kreisās puses brauktuves. Pār Lielupi ir izbūvēta arī jauna dzelzsbetona brauktuves plātne un konsole, tādējādi būtiski palielinot tilta nestspēju.
Vizītes ietvaros tika apskatīta arī būvdarbu norise pie Tukuma, ceļa posmā no 57,76. līdz 68,60. kilometram, kur notiek rotācijas apļa izbūvi krustojumā ar autoceļu Jelgava (Tušķi)-Tukums (P98). Agrāk tas bija tā saucamais "melnais punkts". Trīs gadu laikā, no 2014.līdz 2016.gadam, tur notikuši 9 ceļu satiksmes negadījumi (2014.gadā - 2; 2015.gadā - 4; 2016.gadā - 3). 2015.gads šajā krustojumā bija vistraģiskākais - avārijās bija ievainoti astoņi cilvēki, viens gāja bojā.
Apsekojot būvdarbus, satiksmes ministrs kopā ar LVC vadību, būvniekiem un žurnālistiem uz jaunā rotācijas apļa brauktuves ar krāsu uzvilka senlatviešu Laimas zīmi. Zīmes grafiskais attēls atvasināts no skujas - slotiņas raksts aizsargā, aizslauka nevēlamo.
Uldis Augulis arī tikās ar būvniekiem, kas veic remontdarbus Ventspils šosejas posmā starp abiem rotācijas apļiem pie Tukuma. Tur tiek novērsts ilgstošs iesēdums, kas gadiem veidojās dēļ purvainās grunts. Šajā posmā ceļš tiek rekonstruēts, pilnībā atjaunojot ceļa konstrukciju. Lai izvairīties no iesēdumiem nākotnē, abās ceļa pusēs tiek būvētas rievsienas. Rotācijas apļa izbūvi un iesēduma remontdarbus veic piegādātāju apvienība Strabag & A.C.B. un šī posma līgumcena ir nepilni 10 miljoni eiro (ar PVN).
Kopumā patlaban uz Ventspils šosejas remontdarbi notiek septiņos posmos, līdz būvniecības sezonas beigām plānots uzsākt darbus vēl divos posmos: no Popes līdz Ventspilij (165,60.-170,35.km) un tālāk Ventspils virzienā no 170,35. līdz 83,13.km.
Informācija par visiem šogad valsts autoceļu tīklā plānotajiem remontdarbiem ir pieejama LVC mājaslapā www.lvceli.lv, kā arī zvanot uz LVC diennakts bezmaksas infolīniju 80005555 un aplikācijā Waze.