Taksisti sola neizmantot savā labā aviosatiksmes problēmu skarto cilvēku nedienas

Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācijas (LVTNDDO) biedri apgalvo, ka negrasās "iedzīvoties" uz slēgtās gaisa satiksmes rēķina, paaugstinot tarifus starpvalstu braucieniem, kā arī sola tālākiem braucieniem nodrošināt atlaides.

Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācijas (LVTNDDO) biedri apgalvo, ka negrasās "iedzīvoties" uz slēgtās gaisa satiksmes rēķina, paaugstinot tarifus starpvalstu braucieniem, kā arī sola tālākiem braucieniem nodrošināt atlaides.

Asociācijā informēja, ka pēdēju dienu laikā saistībā ar atceltajiem lidojumiem visām taksometru kompānijām ir ievērojami palielinājies pieprasījums pēc starpvalstu braucieniem.

LVTNDDO biedri uzsver, ka ir gatavi palīdzēt pasažieriem, kas iekļuvuši sarežģītājā situācijā. Tāpat taksometru kompānijas neplāno paaugstināt pakalpojumu cenas un ir gatavas piešķirt atlaides atkarība no brauciena attāluma.

"Smile Taxi" pārstāvis Aleksejs Ignatjevs pauž neizpratni par "Rīga Taxi" valdes priekšsēdētāja Genādija Aksjonova iepriekš teikto, ka "Rīga Taxi" šoferi tālajiem braucieniem cenas nosaka paši. "Latvijas likumdošanas izpratnē tas nav iespējams, taksometra šoferis nevar būt pašnodarbināta persona," uzsvēra Ignatjevs.

Ignatjevs sacīja, ka tālo pārvadājumu cenas ir atkarīgas no vairākiem faktoriem, piemēram, cik tāls ir ceļš, cik patlaban autoparkā ir izmantotas mašīnas, cik cilvēku brauks uz noteikto galamērķi u.tml. Piemēram, brauciens uz Varšavu var izmaksāt 350 latus, bet uz Amsterdamu - sasniegt par 1200 latus.

"Rīgas Taksometru parkam patreizējais laiks ir tāds, kad tiešām ir paaugstinājies pieprasījums pēc braucieniem uz visai tāliem galamērķiem. Klientiem bieži vien tas ir izmisuma solis un vienīgais pieejamais transporta līdzeklis nokļūšanai mājās. Tālbraucieniem tik tiešām nav piemērojami uzņēmuma deklarētie taksometru pakalpojumu pamattarifi, nemaz nerunājot par to, ka tie var būt paaugstināti," saka AS "Rīgas Taksometru parks" pārstāvis Kaspars Muižnieks.

Muižnieks norāda, ka dispečerdienests individuāli izvērtē katra klienta pieprasījumu, piemērojot uzņēmumā noteikto atlaižu politiku, bet nekādā gadījumā netiek pieļauts, ka taksometra vadītājs kļūst par brauciena cenas noteicēju.

Arī "Baltic Taxi" pārstāvis Jānis Naglis saka, ka viņa pārstāvētais uzņēmums strādā ar Rīgas domes apstiprinātajiem tarifiem, korporatīvajiem klientiem tiek piemērotas atlaides. "Protams, šajā aviopasažieriem kritiskajā situācijā, nogādājot klientus dažādu valstu pilsētās, uzņēmuma vadība nosaka atlaides, jo garajos maršrutos pamattarifi ir par augstu un nevar pelnīt uz citu nelaimes," apgalvo Naglis.

Viņš par neētisku dēvē rīcību, "ka dažas taksometru kompānijas atstāj pārvadājumu tarifu noteikšanu pašplūsmā, tas ir, taksometru vadītāju ziņā un dod iespēju "uzvārīties" uz citu cilvēku nelaimes".

LVTNDDO biedri ir vairāki taksometru uzņēmumi un viņu kopējais autoparks ir vairāk nekā 400 taksometru liels.

"Rīga Taxi" valdes priekšsēdētājs Aksjonovs paziņojis, ka "Rīga Taxi" vairāk nekā 50 taksometru jau mērojuši ceļu uz vairākiem punktiem gan Baltijas valstīs, gan arī Eiropā, lai savus klientus nogādātu uz mājām vai būtiskiem pasākumiem, kas nevar tikt kavēti vai atlikti gaisa satiksmes ierobežojumu dēļ.

Noprotams, ka LVTNDDO biedru neapmierinātību izraisījis Aksjonova teiktais, ka taksometru šoferi ir pašnodarbinātās personas, kuras pašas ar pasažieriem vienojas par pakalpojuma cenu.

"Ņemot vērā to, ka taksometru šoferi ir pašnodarbinātās personas, es nemāku teikt, kāda ir katra konkrētā brauciena cena, jo par katru braucienu taksometru vadītājs ar konkrētajiem pasažieriem vienojas pats, taču domāju, ka cena ir abpusēji pieņemama, par ko liecina lielais braucienu skaits," iepriekš precizēja Aksjonovs.

Svarīgākais