Otrdien, 13.aprīlī Ministru kabinets apstiprināja noteikumus, kas nosaka kārtību, kādā iestādes sadarbojoties veic informācijas apmaiņu elektroniskā veidā, kā arī nodrošina un apliecina šādas informācijas patiesumu.
Ministru prezidents Valdis Dombrovskis norāda, ka ar šo noteikumu pieņemšanu valdība ir spērusi būtisku soli birokrātijas mazināšanā valsts pārvaldē. „Dzīvojam XXI gadsimtā, kad informācijas tehnoloģiju izmantošana ir mūsu ikdienas sastāvdaļa – iedzīvotāji un uzņēmēji sniedz dažāda veida informāciju, kuru apkopo un uzkrāj valsts pārvalde. Valstij ir jāspēj un jāmāk izmantot tās rīcībā esošās datu bāzes un informācijas sistēmas, nevis birokrātiski jāapgrūtina iedzīvotājus un uzņēmējus, pieprasot sagādāt dažāda veida izziņas. Šīs datu bāzes un informācijas sistēmas ir radītas, lai uzlabotu valsts pārvaldes darbību. Tajās ieguldīta nodokļu maksātāju nauda, un šie resursi nav mazi,” uzsver V.Dombrovskis.
Valsts iestādēm nav tiesības pieprasīt izziņas no iedzīvotājiem par informāciju, kas jau ir valsts pārvaldes rīcībā. Noteikumi atvieglos informācijas savstarpējās apmaiņas procesus starp valsts pārvaldes iestādēm, kad nav lietderīga vai iespējama nepastarpināta piekļuve citas iestādes informācijas sistēmai, tādējādi liedzot iespēju iestādēm aizbildināties ar neskaidrību par informācijas apmaiņas kārtību.
Turpmāk iestādes savā starpā varēs pieprasīt attiecīgajai iestādei informāciju tiešsaistē, izmantojot starpsistēmu datu apmaiņu vai izmantojot informācijas sistēmas pārlūku, nepieprasot informāciju no iedzīvotājiem.
Tāpat informāciju, ko iestādes sniedz no savām sistēmām un kura nesatur fizisko personu datus un citu ierobežotas pieejamības informāciju, izņemot informāciju dienesta vajadzībām, var sniegt elektroniski parakstīta e-pasta sūtījuma veidā no iestādes oficiālās e-pasta adreses.