AS “Latvenergo” komercdirektors Uldis Bariss, komentējot publiski izteiktos pieņēmumus par elektrības tirgotāja maiņas procedūru, norāda, ka: "Latvijas brīvā elektrības tirgus nosacījumi ļauj ikvienam klientam brīvi mainīt elektrības tirgotāju, taču kā jebkura pakalpojuma saņemšanas gadījumā ir jānorēķinās par patērēto."
Ja klienta un komersanta noslēgtais līgums paredz maksu par pakalpojumu ar ikmēneša rēķinu, tad pēdējā gala rēķinā klients apmaksā visu līdz līguma laušanai patērēto elektroenerģiju. Ja klients izvēlējies Izlīdzināto maksājumu, kas paredz vienādas summas maksājumu gada garumā, tad, sadarbību pārtraucot, jāveic saņemtās elektrības un maksājumu salīdzinājums. Ja ir patērēts vairāk elektroenerģijas, nekā ir apmaksāts, ir jāveic gala maksājums par to elektroenerģiju, kas ir patērēta, bet nav apmaksāta. Un otrādi - ja klienta patēriņš ir bijis mazāks par mēneša maksājumu, Elektrum atmaksā starpību uz klienta kontu dažu nedēļu laikā.
"Izlīdzinātais maksājums ir konkrēta vienāda maksājuma summa mēnesī, taču gada garumā - atkarībā no klienta reālā patēriņa - tā var atšķirties un precīzi nesakrist ar faktisko patēriņu - tas var būt lielāks vai mazāks. Izlīdzinātais maksājums nav garantēta iespēja patērēt neierobežotu elektroenerģijas daudzumu par vienu fiksētu maksu mēnesī", norāda U. Bariss.
Apstiprinot sadarbību ar konkrētu tirgotāju, klients apņemas maksāt par patērēto elektroenerģiju un tirgotājs apņemas to piegādāt. Ja klients izvēlas neturpināt sadarbību ar tirgotāju, viņam ir pienākums apmaksāt sniegtos pakalpojumus. Tirgotāja maiņa nav iespēja izvairīties no parāda, jo pakalpojuma sniedzējs savas saistības ir izpildījis, - tādas ir jāpilda arī tā saņēmējam.