ASV aviorūpniecības uzņēmuma lūgums veikt "CSeries" lidmašīnās izmantoto dzinēju daļu priekšlaicīgas pārbaudes neietekmēs Latvijas nacionālās aviokompānijas "airBaltic" darbību, pavēstīja lidsabiedrībā.
"airBaltic" saņēmis "Pratt & Whitney" informāciju par papildu pārbaudēm, kas tiks veiktas stingri atbilstoši ražotāja noteiktajam grafikam.
"Šīs pārbaudes neietekmēs "airBaltic" darbību aktīvākajā tūrisma sezonā - vasarā, kad lidsabiedrība paplašina darbības apmēru, piedāvājot par 15% vairāk aviobiļešu un vismaz 13 jaunus maršrutus," pauda uzņēmumā.
Konkrētu informāciju par to, kad pārbaudes notiks, aviokompānija nesniedza, uzsverot, ka "airBaltic" nav tiesīgs izpausties par "Pratt & Whitney" kompetences jautājumiem. Vienlaikus pārbaudes lidsabiedrības lidojumu grafiku neietekmēs vispār.
Kā ziņots, ka "Pratt & Whitney" lūdzis divas lidsabiedrības, tostarp "airBaltic", veikt "CSeries" lidmašīnās izmantoto dzinēju daļu priekšlaicīgas pārbaudes tāpēc, ka to radītās problēmas jau vairākkārt likušas veikt avārijas nosēšanās.
Korporācijas "United Technologies" meitasuzņēmuma "Pratt & Whitney" izplatītajā paziņojumā teikts, ka iepriekš paredzētā dzinēja "PW1500G" regulārā apkope papildināta ar sadegšanas kameras pārbaudi, taču sīkākus paskaidrojumus uzņēmums atteicies sniegt.
Savukārt Kanādas aviorūpniecības uzņēmums "Bombardier", kura ražoto "CSeries" lidmašīnu ekspluatācija tika sākta 2016.gadā, paziņojis, ka "Pratt & Whitney" aicinājis "airBaltic" un Šveices lidsabiedrību "Swiss International Air Lines" veikt dzinēju sadegšanas kamera pārbaudi pēc 2000 lidojuma stundām.
"Bombardier" arī paziņojis, ka tā saņem uzlabotas sadegšanas kameras, kas tiks izmantotas to lidmašīnu dzinējos, kuras piegādātas Dienvidkorejas nacionālajai lidsabiedrībai.
Tomēr nav saņemtas ziņas par problēmām, kas būtu radušās "CSeries" lidmašīnās uzstādītajos dzinējos "PW1500G". Problēmas fiksētas dzinējos "PW1100G", kuri izmantoti lidmašīnās "A-320NEO".