Paaugstinot tarifus pagājušā gada 1. jūlijā, mobilo sakaru operators Bite Latvija zaudēja aptuveni 6000 klientu, bet nopelnīja aptuveni 1,18 miljonus eiro.
«Pērn uz katru vienu eiro, ko nopelnījām no cenas paaugstinājuma, vēl deviņus eiro ieguldījām no Bites budžeta. Tā mēs droši varam apgalvot, ka katra desmitā lieta, ko pagājušajā gadā uzbūvējām, radījām vai paveicām, bija iespējama, pateicoties finansēm, ko ieguvām no cenu pieauguma,» skaidroja Bite Latvija vadītājs Kaspars Buls. Tā kā uzņēmums pērn infrastruktūras attīstībā un klientu servisa pilnveidošanā investēja 11,8 miljonus eiro, tad attiecīgi viena desmitā daļa no šīs summas, ko Bite ieguvusi no cenu paaugstināšanas, ir 1,18 miljoni eiro, liecina Neatkarīgās aprēķini. Neatkarīgā jau rakstīja, ka Bite Latvija pērn visiem pēcapmaksas klientiem tarifu paaugstināja par vienādu summu, proti, 0,87 eiro mēnesī. Līdz ar to tarifi pieauga no 5 līdz 44% atkarībā no tarifu plāna.
K. Buls gan Neatkarīgajai atzina, ka tarifu paaugstinājuma dēļ uzņēmums zaudēja aptuveni 6000 klientu, kuriem aiziešana no Bites bijusi emocionāls, nevis racionāls lēmums. Taču jau 2016. gada beigās uzņēmumā bija par 10 000 klientiem vairāk nekā gada sākumā. Šobrīd Bites pakalpojumus izmanto aptuveni 550 000 klientu.
Pērn Bite Latvija kopā ar meitas uzņēmumu Tele Tower nopelnīja 8,65 miljonus eiro. Uzņēmuma peļņa pirms procentiem, nodokļiem, nolietojuma un amortizācijas (EBITDA) sasniedza 18,794 miljonus eiro.
Pērn uzņēmums lielākoties ieguldījis infrastruktūras attīstībā un klientu servisa pilnveidošanā. Bet šogad uzņēmuma fokusā būs 4G un 4,5G tīkla stiprināšana. Līdz vasarai Bite nodrošinās 4G sakarus uz Latvijas lielākajiem ceļiem, vairāk nekā 60 bāzes stacijas aprīkojot ar 4G. Plānots uzbūvēt arī 70 jaunas 4G bāzes stacijas. K. Buls stāstīja, ka tuvākajos gados uzņēmums plāno investēt 4,5G un 5G tīkla attīstībā. Līdz 2018. gadam infrastruktūras attīstībā kopumā plānots ieguldīt vairāk nekā 20 miljonus eiro. Jācer gan, ka tas nenozīmē kārtējo tarifu pieaugumu.
Ekrānšāviņš no avīzes