Lai gan nereti nākas dzirdēt, ka kolektīvās iepirkšanās portāli Latvijas tirgū vairs nav aktuāli, tā nebūt nav. Kā liecina 2016. gada Gemius dati, ¾ no Latvijas interneta lietotājiem iepērkas internetā un vairāk nekā 20% no šiem cilvēkiem iepērkas arī kolektīvās iepirkšanās portālos. Pircēji ik gadu šādos portālos iztērē vairāk nekā 20 miljonus eiro.
Šobrīd kolektīvās iepirkšanās tirgū ir aptuveni 20 dalībnieku, kuri ik dienu pircējiem piedāvā vairākus tūkstošus izdevīgu piedāvājumu.
Kolektīvās iepirkšanas portāli ir labs veids, kā jaunajiem uzņēmējiem uzrunāt plašu auditoriju, tostarp savus potenciālos klientus, pārliecināts Aldis Kaļiņins, SIA “Modern Fashion Group” īpašnieks un cilvēks, kurš ir apņēmies dot otro elpu Latvijas pirmajam kolektīvās iepirkšanās portālam kopaletak.lv.
Aizvien biežāk kolektīvās iepirkšanās portālos nonāk arī vietējo amatnieku un tirgotāju piedāvātās preces. "Tiesa, nevajadzētu uzskatīt, ka kolektīvās iepirkšanās portālos nopērkamās preces un pakalpojumi ir tikai no jaunajiem un mazpazīstamajiem uzņēmumiem. Tā nebūt nav! Arī pieredzējuši uzņēmumi nereti izvēlas uzrunāt jaunu klientu loku, izmantojot tieši kolektīvās iepirkšanās portālus. Vēl viens mīts, kuram noteikti nevajadzētu sekot, ir tas, ka šajos portālos ar atlaidi pārdod tikai to, ko nevar pārdot par pilnu cenu. Arī šis apgalvojums nav patiess, jo uzņēmēji šīs akcijas piedāvā galvenokārt tāpēc, lai iepazīstinātu pircēju gan ar savu uzņēmumu, gan tā piedāvātajām precēm vai pakalpojumiem. Tas ir jāuztver kā iepazīšanās, labas gribas žests. Nevajadzētu ar pārlieku lielām aizdomām skatīties uz šiem piedāvājumiem un uzreiz tos vērtēt noraidoši un uztvert kā centienus mums kaut ko iesmērēt. Protams, izvēloties preces un pakalpojumus, vienmēr ir jāizvērtē plānotie pirkumi, iepazīstoties ar citu klientu atsauksmēm par piedāvājumiem u.c." norāda Aldis Kaļiņins.
Viņs turpina: "Pēc pagājušā gada notikumiem, kad kolektīvās iepirkšanās portālu tirgu ar diez gan lielu troksni un nekārtībām aiz sevis pameta divi ļoti lieli spēlētāji, Citylife un Cherry, sekas ir jūtamas vēl šodien. Gan sadarbības partneri, gan pircēji pēc šiem notikumiem uz kolektīvās iepirkšanās portāliem skatās daudz uzmanīgāk un ir piesardzīgāki. Uzņēmumi lēmumu sadarboties ar kolektīvās iepirkšanās portāliem pieņem piesardzīgi un ar apdomu. Likumsakarīgi, arī pircēju vidū uzticības līmenis ir krities."
Svarīgākās lietas, kam vajadzētu pievērst uzmanību, iegādājoties kuponu jebkurā no kolektīvās iepirkšanās portāliem, ir kvalitāte, ietaupījums, ko sniedz akcija, kā arī noteikti vajadzētu uzmanīgi izlasīt visus akcijas noteikumus, lai pēc tam nerastos kādas neskaidrības, pārpratumi un sarūgtinājums par iegādāto preci vai pakalpojumu. Lai pārliecinātos par piedāvātā pakalpojuma vai preces kvalitāti, noder pievērst uzmanību, kāds uzņēmums nodrošina piedāvāto preci vai pakalpojumu - tas ir viens no pirmajiem un galvenajiem kvalitātes rādītājiem. Ja uzņēmums, kas piedāvā preci vai pakalpojumu, nav zināms, der to nedaudz papētīt. Mūsdienās tas ir ļoti vienkārši - atliek tikai tā nosaukumu ierakstīt googlē vai atrast uzņēmuma sociālo tīklu profilus, lai izdarītu savus secinājumus. Svarīgi ir pievērst uzmanību tam, vai, iegādājoties kuponu, tiešām sanāks ietaupīt. To var izdarīt, piemēram, pārbaudot vai norādītā sākuma cena nav uzskrūvēta tikai uz akcijas laiku. Salīdzinot preces vai pakalpojuma sniedzēja norādītās cenas mājaslapā vai salīdzinot tās ar cenām konkurentu mājaslapās, atkal var izdarīt savus secinājumus. Tāpat svarīgi ir uzmanīgi iepazīties ar akcijas noteikumiem, jo tajos bieži ir atrunāts, cik personas un cik reizes kupons var tikt izmantots, kāds ir kupona derīguma termiņš un vai ir arī kādi laika ierobežojumi, piemēram, nereti kuponi ir spēkā tikai izmantošanai darba dienās. Ja pircējs savlaicīgi nebūs iepazinies ar šiem noteikumiem, var nākties piedzīvot vilšanos paša neuzmanības dēļ.