Informāciju tehnoloģiju uzņēmums Lattelecom pēc divdesmit dienām – 1. aprīlī – sāks nodrošināt elektrību mājsaimniecībām. Lattelecom elektrības pakalpojuma tet vadītājs Artūrs Pielēns-Pelēns intervijā Neatkarīgajai stāsta par ieguvumiem, izvēloties Lattelecom elektrību.
- Ar ko Lattelecom elektrības piedāvājums atšķiras no citu elektrības tirgotāju produktiem?
- Ar trim lietām - ar labāko cenu, iespēju pašam pārvaldīt pakalpojumu un risinājumu, kas nodrošinās elektroierīču viedumu.
Viens no mūsu svarīgākajiem uzdevumiem bija atrast veidu, kā nodrošināt mājsaimniecībām iespēju ietaupīt uz elektrības rēķina, un to mēs arī esam izdarījuši - mēs piedāvājam elektrību par salīdzinoši zemākām cenām. Mums nav nekādu slēptu izmaksu, piemēram, abonēšanas maksas, kādas piemēro daži mūsu konkurenti. Lai maksimāli samazinātu mājsaimniecībām izmaksas par elektrību, tirgū aktīvi virzām biržas produktus - tet Dinamiskais un tet Drošais. Šobrīd mūsu tet Fiksētais tarifs ir izdevīgs, salīdzinot ar citu tirgotāju fiksētās cenas tarifiem, taču biržas produkti ir vēl vismaz par 10% lētāki.
Potenciālie klienti mēdz prasīt, cik liels varētu būt ietaupījums, pārejot no esošā elektrības tirgotāja uz tet Dinamiskais. Mūsu aprēķini liecina, ka lielākajā daļā gadījumu ekonomija gada laikā varētu būt viena mēneša rēķina apjomā. Piemēram, ja vidēji mēnesī šobrīd par elektrību ir jāmaksā 20 eiro, tad, izvēloties tet Dinamiskais, gada laikā izdosies ietaupīt 20 eiro. Ja vidējais rēķins ir 100 eiro, tad arī gada laikā ietaupījums varētu būt 100 eiro.
- Vai tas nozīmē, ka vienu mēnesi gadā elektrību var lietot par velti?
- Jā, tas ir diezgan labs arguments, lai sāktu izmantot tet elektrību.
Otra lieta, kas ir svarīga klientam un ko arī nodrošinām - ir ļaut pašam vadīt gan tirgotāja izvēli, gan pakalpojumus, neierobežojot viņu ar līguma laušanas sankcijām vai soda naudu. Klients var mainīt pakalpojumus kaut vai katru mēnesi, doties prom un atkal atgriezties pie mūsu elektrības produktiem, kad vien viņš vēlas. Mūsu produkti ļaus cilvēkiem justies brīvi un nesasaistīti, jo viņi zinās, ka jebkurā brīdī varēs mainīt savu izvēli.
Ar laiku plānojam attīstīt savu piedāvājumu jau līdz tādam līmenim, ka paši mudināsim klientus mainīt produktu, ja redzēsim, ka maiņa ļaus ietaupīt vēl vairāk. Piemēram, ja klients ir izvēlējies kādu no biržas produktiem, bet biržā elektrības cenām būs tendence kāpt, informēsim klientus, ka šādā situācijā izdevīgāk ir izvēlēties kādu no fiksētajiem produktiem. To darīsim tāpēc, lai klientiem nebūtu pašiem jātērē laiks, sekojot izmaiņām Nord Pool spot biržā, un jākalkulē, kurš no produktiem katrā konkrētā brīdī ir visizdevīgākais. Mums ir svarīgi, lai klients ar mūsu pakalpojumu ir apmierināts..
Trešais ieguvums vai atšķirība no konkurentiem ir spēja padarīt elektroierīces gudras. Tas ir viedo māju virziens. Strādājam, lai jau šogad piedāvātu risinājumu, kas būs piemērots tieši viedās mājas iekārtu kontrolei. Tas nozīmē, ka nākotnē iekārtas pašas zinās, kad elektrības tirgū ir viszemākās cenas, un tad attiecīgi tās strādās ar lielāko jaudu, piemēram, mazgās veļu un žāvēs, apsildīs grīdas, karsēs ūdeni, protams, nepazeminot saimnieku dzīves kvalitāti.
- Tad jau vajadzēs gudru boileru?
- Nē, ne obligāti. Boilers var būt visparastākais. Mēs piedāvāsim speciālu risinājumu, kas boileru vai kādu citu elektroierīci padarīs gudru. Rezultātā viedās elektrības lietotāji kilovatstundas varbūt būs patērējuši tikpat, cik parasti, bet maksa par elektrību būs ievērojami mazāka.
- Uzņēmums piedāvā trīs tarifus - tet Dinamiskais, tet Drošais un tet Fiksētais. Ar ko tie viens no otra atšķiras un kādam lietotājam katrs no tiem ir piemērotākais?
- Tet Dinamiskais ir biržas tarifs. Tas nozīmē, ka lietotājiem elektrības cena var svārstīties katru mēnesi, jo tā ir atkarīga no cenas biržā. Ja biržā elektrība kļūst lētāka, tad arī par to būs jāmaksā mazāk. Un, ja vēl lietotājs lielāko elektrības patēriņu ieplāno tad, kad tā ir vislētākā, kā tas, piemēram, lielākoties ir nakts stundās, tad ietaupījums ir vēl būtiskāks. Maniem vecvecākiem, kuri nu jau divus mēnešus lieto biržas produktu, ir izdevies maksu par elektroenerģiju samazināt par 20%, ievērojot tikai šo pamatprincipu. Analizējot viena līdz divu gadu elektrības cenas, redzams, ka varbūt tikai vienu mēnesi gada laikā biržas cena tuvojas fiksētai cenai vai pārsniedz to. Pārējos mēnešos biržas cena ir bijusi zemāka. Ilgtermiņā tas ir visizdevīgākais produkts.
Vienlaikus tet Dinamiskais ir arī ērti lietojams un saprotams produkts. Tāpēc tas ir piemērots ikvienam. Katrā ziņā es nevaru iedomāties nevienu lietotāju grupu, kam tas nederētu. Tas apgāž arī citu tirgotāju kultivēto mītu, ka biržas tarifs der tikai jauniem, aktīviem un riskēt gataviem cilvēkiem. Īstenībā nav nekā vienkāršāka kā biržas tarifs. Iemesls, kāpēc citi tirgotāji vairāk mudina izvēlēties fiksētās cenas tarifus, ir tāds, ka tas dod viņiem lielāku peļņu. Var teikt, ka ar fiksēto cenu viņi ir apdrošinājušies pret iespējamo cenas kāpumu, un šīs apdrošināšanas izmaksas, protams, sedz patērētājs.
Neskatoties uz acīmredzamām priekšrocībām, daļa iedzīvotāju tomēr nevar saņemties sākt lietot biržas produktu, jo baidās par strauju biržas cenas kāpumu. Viņiem mēs piedāvājam produktu tet Drošais, kas ir biržas tarifs ar 24 mēnešu garantiju, ka elektrības cena neuzkāps augstāk par noteiktu robežu. Tas ļauj cilvēkam izmēģināt un iepazīt biržas tarifa priekšrocības, bet reizē izslēdz risku. Jau šobrīd redzam, ka šo pakalpojumu izvēlas aptuveni 10% lietotāju. Aptuveni 20% paliek un, visticamāk, joprojām paliks uzticīgi pieradumam un lietos tet Fiksēto, savukārt lauvas tiesa - 70% no mūsu elektrības klientiem - jau šobrīd izvēlas tet Dinamisko. Tā ir milzīga atšķirība, salīdzinot ar citiem elektrības piegādātājiem, kam izdevīgākos biržas tarifus izvēlas tikai pāris procenti klientu.
Tet Dinamiskais un tet Fiksētais ir beztermiņa līgumi, savukārt tarifs tet Drošais paredz 24 mēnešu līgumsaistības, kas īstenībā ir vienpusējas - mēs apņemamies uz diviem gadiem nodrošināt augstāko apdrošināto biržas elektrības cenu. Tāpat kā pārējiem tarifiem, arī šeit klients var jebkurā brīdī to pārtraukt bez jebkādām soda sankcijām.
Mums ir prieks radīt produktus, kas atbilst klienta vajadzībām, tāpēc arī mūsu portfelī ir trīs dažādi tarifu plāni.
- Kādi ir klientu apkalpošanas kanāli?
- Primārais mūsu saziņas kanāls ar klientiem ir portāls www.tet.lv, un jau šobrīd 80% pieteikumu saņemam tieši caur šo kanālu. Tā lietošana ir ērta un vienkārša. Tajā uzreiz var salīdzināt, kurš tarifs katrai konkrētai mājsaimniecībai ir visizdevīgākais. Klienti var arī zvanīt uz tālruni 177, un mūsu operators attālināti konsultēs klientu gan par viņam piemērotāko tarifu, gan arī par līguma slēgšanu. Tāpat var doties uz jebkuru no Lattelecom veikaliem un konsultēties klātienē. Līgumu var noslēgt vai nu www.tet.lv, vai pa tālruni, vai klātienē kādā no Lattelecom veikaliem. Slēdzot līgumu pa tālruni vai veikalā, tas būs jāapstiprina portālā manslattelecom.lv. Taču, ja kādam interneta lietošana sagādā grūtības, tad arī to veikalā palīdzēs izdarīt.
Pieteikties Lattelecom elektrībai var jau kopš 9. februāra. Lai elektrību no šī tirgotāja saņemtu ar 1. aprīli, līgums ar uzņēmumu ir jānoslēdz līdz 15. martam. Attiecīgi, lai saņemtu Lattelecom elektrību no
1. maija, izvēle jāveic un līgums jānoslēdz līdz 15. aprīlim.
***
Pieteikšanās Lattelecom tet elektrības pakalpojuma saņemšanai
Kad
Lai saņemtu Lattelecom tet elektrību no 1. aprīļa, pakalpojumam jāpiesakās līdz 15. martam.
Kur
tet.lv vai lattelecom.lv
177
Lattelecom veikalos
Kā
Internetā
• autorizācija (ar manslattelecom.lv,
ar internetbanku vai ar skaitītāja numuru un personas kodu)
• klientu datu apstiprināšana
• tarifu plāna un rēķina veida izvēle
• līguma piedāvājuma apstiprinājums portālā manslattelecom.lv
Pa tālruni
• klientu apkalpošanas speciālists precizēs personas datus, adresi, tarifa plānu un rēķina veidu
• jaunie Lattelecom klienti e-pastā saņems pieejas kodus portālam manslattelcom.lv
• līguma piedāvājuma apstiprinājums portālā manslattelecom.lv
Klātienē
• klientu apkalpošanas speciālists precizēs personas datus, adresi, tarifa plānu un rēķina veidu
• jaunie Lattelecom klienti e-pastā saņems pieejas kodus portālam manslattelcom.lv*
• līguma piedāvājuma apstiprinājums portālā manslattelecom.lv*
* nepieciešamības gadījumā šīs darbības varēs veikt uz vietas veikalā ar klientu apkalpošanas speciālista palīdzību
Avots: Lattelecom, Neatkarīgā