Baltcom: ekoenerģija ir pasaules nākotne

VIENS TARIFS. «Viens viegli saprotams un salīdzinoši zems elektroenerģijas tarifs un viens rēķins par dažādiem mājsaimniecībai svarīgiem pakalpojumiem, kā arī augsts servisa līmenis ir mūsu uzņēmuma piedāvājuma galvenie trumpji,» uzsver Konstantīns Borovikovs © F64

Baltcom ir pirmais privātais uzņēmums Baltijā, kurš pieteica sevi kā elektroenerģijas tirgus operators vēl pirms tam, kad tika atvērts brīvais elektroenerģijas tirgus mājsaimniecībām. Baltcom ir elektroenerģijas tirgotājs jau kopš 2013. gada, kad vienīgais konkurents bija monopoluzņēmums Latvenergo, bet kopš 2015. gada 1. janvāra, konkurējot ar citiem komersantiem, piedāvā šo pakalpojumu arī mājsaimniecībām.

Vairāk skaidro Baltcom produktu un pakalpojumu direktors Konstantīns Borovikovs.

- Baltcom ir pirmais privātā sektora uzņēmums, kurš iesaistījās elektroenerģijas tirgū. Vai esat sasnieguši savus plānotos mērķus?

- Ja runājam no kompānijas pozīcijām, kas telekomunikāciju nozarē ir viena no vecākajām - mums jau ir 26 gadu pieredze, kā arī piedāvājam elektronisko sakaru pakalpojumus, tajā skaitā internetu un TV, tad iesaistīšanās elektroenerģijas tirgū bija loģisks solis uz uzņēmuma attīstību, kas pavēra iespēju sniegt klientiem vēl plašāku pakalpojumu klāstu ļoti augstā servisa līmenī. Esam radījuši vienu viegli saprotamu tarifu, atvieglojot mūsu klientiem ikdienu - viņiem nav jāseko norisēm biržā, nav jāvēro tendences un citi procesi - mēs to izdarām viņu vietā. Šo servisu ir novērtējuši vairāki tūkstoši klientu Latvijā, jo tās ir ne tikai mazākas izmaksas par elektrību, bet arī ieguvumi citās jomās.

- Ar kādām metodēm tiek panākts, ka Baltcom piedāvātā elektroenerģijas cena ir viena no zemākajām?

- Vispirms jāatgādina, ka elektroenerģijas cena veido tikai 35 līdz 40% no kopējā elektrības rēķina, tādējādi mēs cenu jomā varam konkurēt tikai šajā sadaļā. Pārējās ir izmaksas, kas visiem vienādas, un tās nosaka valsts politika, Latvenergo un tā meitas kompānijas. Baltcom elektroenerģiju biržā iepērk brīžos, kad cena ir viszemākā, tāpēc arī klientiem spējam piedāvāt konkurētspējīgu gala tarifu. Es ceru, ka pienāks brīdis un situācija mainīsies - elektroenerģijas tirgotājiem būs plašākas iespējas piedāvāt izdevīgākus risinājumus un starpība gala tarifā būs ievērojamāka. Mūsu klienti augstu vērtē servisu, kas nav mazāk svarīgi par ietaupītiem eiro.

- Vai līdz ar izmaiņām Sadales tīkla pakalpojumu apmaksas kārtībā esat spējuši saviem klientiem saglabāt izdevīgāko tarifu?

- Tas bija viens no mūsu mērķiem. Kopējā tendence parāda, ka vidējai mājsaimniecībai elektrības rēķins nemainījās, ja patēriņš ir ap 100 kilovatstundām mēnesī, savukārt tiem, kam patēriņš ir zemāks, izmaksas pieauga, bet tiem, kuri patērē vairāk, kopējā rēķina summa samazinājās. Mēs no savas puses radījām iespēju elektrības rēķinam palikt iepriekšējā līmenī, ja patēriņš ir 75 kilovatstundas mēnesī.

- Kāda ir jūsu kompānijas pamata auditorija?

- Mūsu auditorija ir vecumā no 25 līdz 40 gadiem. Tie ir cilvēki darbspējīgā vecumā un ar salīdzinoši lielu elektroenerģijas patēriņu mēnesī. Tā ir izglītota, procesus izprotoša sabiedrības daļa, kurai svarīgas gan izmaksas, gan saņemtais servisa līmenis. Diemžēl nepietiekamo skaidrojumu dēļ, kas faktiski būtu jāveic valsts institūcijām, liela daļa sabiedrības neizprot brīvā elektroenerģijas tirgus priekšrocības un mērķus, tāpēc mainīt neko nevēlas. Viens no inovatīvajiem piedāvājumiem, ko Latvijā sniedz tikai Baltcom, ir eko elektroenerģija. Tā ir elektroenerģija, kas saražota no atjaunojamiem resursiem - saules, vēja un biomasas. Šāda elektroenerģija ir nedaudz - vidēji 3 līdz 4% - dārgāka, bet uz kopējo rēķinu atstāj nebūtisku iespaidu. Esam novērojuši, ka visbiežāk šo elektrību izvēlas zemnieku saimniecībās un cilvēki, kuri izprot elektroenerģijas ražošanas nelabvēlīgo ietekmi uz vidi.

Iesakām konsultēties ar mūsu speciālistiem, rūpīgi izvērtēt kompleksos un individuālos piedāvājumus, lai par elektrību un citiem pakalpojumiem nepārmaksātu.