Par teju 300 000 eiro apzinās kultūras vērtības "Rail Baltica" trasē

© F64

Izsludināts iepirkuma konkurss nolūkā izvēlēties ne mazāk kā trīs uzņēmumus, kuri līdz 2018.gada septembrim apzinās, inventarizēs un veikts arheoloģiskā mantojuma izpētes darbus jaunbūvējamās dzelzceļa līnijas" Rail Baltica" trasē.

Kā aģentūru LETA informēja SIA "Eiropas Dzelzceļa līnijas" komunikācijas vadītāja Rita Voronkova, vienošanās tiks slēgta ar ne mazāk kā trim un ne vairāk kā ar septiņiem pretendentiem, kuru piedāvājumi atbilst nolikumam un kuru piedāvātās cenas ir viszemākās.

Kopējā summa darbu veikšanai ir 295 000 eiro bez pievienotās vērtība nodokļa.

Voronkova arī norādīja, ka atklātā konkursa "Kultūrvēsturiskā mantojuma apzināšana un izpēte "Rail Baltica" Latvijas posma trases nodalījuma joslā" uzvarētāji līdz 2018.gada 1.septembrim veiks kultūras vērtību apzināšanu, kultūras pieminekļu inventarizāciju un izpēti, kā arī arheoloģiskā mantojuma izpēti trases nodalījuma joslā un saistītās infrastruktūras izbūves zonās Latvijas teritorijā.

"Rail Baltica" dzelzceļa līnijas apstiprinātā trase šķērso Latvijas teritoriju 263 kilometru garumā un stiepjas cauri Latvijai, skarot Salacgrīvas, Limbažu, Sējas, Inčukalna, Ropažu, Garkalnes, Stopiņu, Salaspils, Ķekavas, Baldones, Iecavas, Olaines, Mārupes, Bauskas novadu un Rīgas pilsētas pašvaldību teritorijai. Dzelzceļa trases nodalījuma josla noteikta 60 metru platumā. Vairākās vietās visas trases garumā paredzēta arī saistītās infrastruktūras izbūve plašākā joslā. Kultūras vērtību saglabāšanai vērība tika pievērsta jau iepriekš - veicot ietekmes uz vidi novērtējumu, apkopota informācija par tuvumā esošajiem kultūras pieminekļiem, un trases novietojums plānots tā, lai pēc iespējas mazāk skartu zināmās kultūras vērtības.

Darbus plānots veikt, piemēram, šādos trases posmos: Igaunijas robeža-Salaca, Āgenskalns-Daugava, Iecavas stacija-Lietuvas robeža u.c., kā arī šādos arheoloģiskos objektos: Daugmales pilskalna aizsardzības zona trases nodalījuma joslā, Sakaiņu pilskalna tiešs tuvums un aizsardzības zona trases nodalījuma joslā u.c., un izpēte šādos arhitektoniskos un industriālos objektos kā Torņakalna stacijas ēka, Dzelzceļa viadukts pār Gogoļa ielu, Dzelzceļa tilts pār Mazās Juglas upi u.c.

Lai veiktu šos darbus, pretendentu apvienībās atļauts iesaistīties gan juridiskām, gan privātpersonām. Lai nodrošinātu darbu veikšanai nepieciešamo kapacitāti, apvienot resursus un kompetenci aicināti arheoloģijas, arhitektūras un citu jomu speciālisti. Vidējam neto finanšu apgrozījumam iepriekšējos trīs gados ir jābūt vismaz 50 000 eiro. Pretendentiem ir jābūt reģistrētiem atbilstoši normatīvo aktu prasībām saimnieciskās darbības veikšanai, un ir jābūt atbilstoši kvalificētam personālam šo darbu veikšanai.

Pretendentam tāpat iepriekšējo trīs gadu laikā ir jābūt veikušam ne mazāk kā piecus kultūrvēsturiskās inventarizācijas un/vai kultūrvēsturiskās izpētes darbus, kā arī ne mazāk kā piecus arheoloģiskās izpētes darbus valsts vai vietējas nozīmes kultūras pieminekļos Latvijas teritorijā vai reģionos ar līdzīgu kultūrvēsturisko pieminekļu, apstākļu un atradumu specifiku.

Iepirkums tiek finansēts no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta (EISI) projekta "Eiropas standarta platuma 1435 milimetru dzelzceļa līnijas izbūve "Rail Baltica" koridorā caur Igauniju, Latviju un Lietuvu (2.kārta)", finanšu līdzekļiem.

Piedāvājumus var iesniegt, sūtot pa pastu, vai personīgi SIA Eiropas dzelzceļa līnijas Maskavas ielā 12, Rīgā. Iesniegtie piedāvājumi tiks atvērti SIA "Eiropas dzelzceļa līnijas" atklātā sanāksmē 2017.gada 21.aprīlī plkst.10. Konkursa nolikums pieejams vietnē http://edzl.lv/lv/iepirkumi/aktualie-iepirkumi

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas izbūvi Baltijas valstīs, lai savienotu Tallinu, Rīgu, Kauņu, Varšavu un Berlīni.

Dzelzceļa līnija plānota kā elektrificēta divceļu līnija, kas paredzēta gan pasažieru, gan kravas vilcienu kombinētajai satiksmei. Rīgas pilsētā un starptautiskajā lidostā "Rīga" ir paredzēts izbūvēt starptautisko vilcienu pasažieru termināli, bet Salaspils novadā (Saulkalnē) - multimodālu kravu termināli. Dzelzceļa pamattrases garums Latvijā ir aptuveni 260 kilometru. Projektētais dzelzceļa līnijas maksimālais ātrums ir 240 kilometru stundā.

"Eiropas Dzelzceļa līnijas" ir valsts kapitālsabiedrība, kuras dibināšanas mērķis ir "Rail Baltica" publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras izbūves projekta īstenošana Latvijā.

Svarīgākais