Iespējams, nāksies pārcelt Skolēnu dziesmu svētkus

© F64

Mežaparka Lielās estrādes pārbūves otro kārtu plānots pabeigt līdz 2020.gada novembrim, bet koncertiem tā būtu pieejama 2021.gada vasarā, šodien Rīgas domes Īpašumu departamenta organizētās tikšanās laikā ar publisko pasākumu organizatoriem pastāstīja departamenta direktors Oļegs Burovs (GKR).

Burovs informēja, ka 2018.gada vasarā pēc Dziesmu svētkiem estrādes ēku nojauks un sāks būvēt jauno, ko plānots pabeigt 2020.gada novembrī. 2021.gada vasarā estrādi varēs izmantot.

Ja 2020.gada vasarā skatuve nebūs pabeigta, Skolēnu Dziesmu un deju svētku organizatoriem varētu nākties lemt par pasākuma pārcelšanu no 2020.gada uz 2021.gada vasaru, piebilda Latvijas Nacionālā kultūras centra direktore Signe Pujāte.

Mežaparka estrādes pārbūves projekta autors arhitekts Juris Poga pastāstīja, ka kora tribīne tiks veidota ar betona pakāpieniem un tajā būs vieta 9940 koristiem. Savukārt, ja tribīni izmantos skatītāju vietām, tajā būs iespējams izmantot demontējamas sēdvietas. Skatītāju zonā uz 2020.gadu paredzētas 30 000 sēdvietas vai 60 000 stāvvietas, bet tās ietilpība vēl tiek precizēta ar institūcijām, kas atbild par drošību.

Paredzēts, ka estrādes ēkā zem skatuves būs telpas četros līmeņos. Pagrabstāvā plānots ierīkot mākslinieku ģērbtuves. Pašreiz vēl nav konkrēti izstrādāts plāns, kā izskatīsies ģērbtuvju telpas, bet, uzklausot Latvijas lielo koncertu un festivālu rīkotājus, tika nolemts, ka visticamāk pagrabstāvā būs desmit nodalītas ģērbtuvju telpas ar platību no 15 līdz 65 kvadrātmetriem, kā arī papildus telpas, kuras varēs pielāgot ģērbtuvēm vai citām vajadzībām. Pagraba kopējā platība būs 4000 kvadrātmetri.

Pirmā stāva līmenī plānota ēdiena gatavošanas telpa un ēdamtelpa, kā arī iekārtojamas ekspozīciju telpas. Publisko pasākumu rīkotāji uzsvēra, ka noteikti ēdiena gatavošanas telpām jābūt nodalītām, lai ēdiena aromāts neizplatās pa visu ēku. Nākamajā līmenī paredzēts, ka varēs iekārtot administrācijas telpas.

Aktīvas diskusijas norisinājās par kravas liftu, kuru paredzēts iekārtot skatuves ēkas priekšpusē. Publisko pasākumu organizatori pauda, ka tas nebūs ērti, jo kravas lifti nepieciešami, lai mākslinieku mantas nogādātu ģērbtuvēs, kas pārsvarā notiek pēdējā brīdī, kad jau ir uzcelta skatuve koncertam, kā arī, iespējams, jau sākusies skatītāju ierašanās. Arhitekts Poga gan iebilda, ka plānotais lifta novietojums tam netraucēs.

Tāpat tika diskutēts arī par skatītāju zonas soliem - vai tiem vajadzētu būt ar atzveltnēm vai bez, tomēr par to vēl tiks lemts, ņemot vērā akustikas un drošības argumentus. Zem skatītāju zonas paredzēta 8000 kvadrātmetrus lielas telpas, kas būs paredzētas iznomāšanai. Tajās būs nodrošināti ūdensvadi, kanalizācija un elektrība.

Jau ziņots, ka Mežaparka estrādes būvniecības 1.kārta izmaksās 23 miljonus eiro, projekta pirmā rekonstrukcijas posma būvprojekta prezentācijā stāstīja projekta autori Austris Mailītis un Poga. No tiem 43% finansējuma paredzēti skatītāju laukam, 22% skatītāju lauka aprīkojumam, 25% piebraucamajiem ceļiem un 10% ārējiem inženiertīkliem.

Plānots, ka projekta pirmās kārtas būvniecība sāksies vasarā, un projekta prezentācijā solīja, ka Mežaparka estrāde tiks nodot ekspluatācijā 2018.gada 18.jūnijā.

Svarīgākais