Telekomunikāciju uzņēmuma Lattelecom kopējais apgrozījums pērn bija 193,25 miljoni eiro, kas ir par 2,6 miljoniem eiro vairāk nekā 2015. gadā, liecina uzņēmuma konsolidētie neauditētie dati.
Savukārt 32 miljonu eiro peļņa tiks izmaksāta dividendēs akcionāriem - Latvijas Republikai un Skandināvijas kompānijai Telia Company. Tā kā 2016. gadā Lattelecom valstij nodokļos ir samaksājis 45 miljonus eiro, tad kopā ar dividendēm valsts no Lattelecom ir saņēmusi 61 miljonu eiro, atklāj Lattelecom valdes priekšsēdētājs Juris Gulbis.
Uzņēmuma ieņēmumi palielinājušies gandrīz visos darbības virzienos - gan pamata, gan jaunajos biznesos. Straujāko attīstību jaunajos biznesos uzrādījusi mazumtirdzniecības joma, apgrozījumam pieaugot par 158%. Reklāmas bizness pērn gandrīz divkāršots, savukārt ieņēmumi no lietu interneta pieauguši 1,8 reizes. No pamatbiznesa jomām visstraujāk ienākumi kāpuši vairumtirdzniecības, tīkla un ēku inženiersistēmu izbūvē un uzturēšanā (+23%), kā arī televīzijas biznesā (+6%).
«Pasaulē, kas digitalizējas nevis pa gadiem, bet pa mēnešiem, īpaši svarīga ir kvalitatīva, droša un ātra interneta nodrošināšana, tāpēc pērn esam veikuši būtiskas investīcijas interneta uzturēšanas tehnoloģijās. Esam ielikuši labus pamatus lietu interneta infrastruktūras un pakalpojumu attīstībai, kas šogad būs viena no Lattelecom prioritātēm,» saka J. Gulbis. Pēc viņa teiktā, 2017. gadā gan tiks attīstīti jauni pakalpojumi, gan turpināsies investīcijas kvalitatīvā TV saturā: pilnveidota un attīstīta platforma Shortcut, Lattelecom interaktīvā un virszemes televīzija, popup kanāli un veidots unikāls vietējais saturs. Šobrīd STV un 360TV kanālus skatās aptuveni pusmiljons Latvijas iedzīvotāju.
Līdz šim Shortcut lietotne ir lejuplādēta 60 000 reižu, kas, pēc Lattelecom biznesa attīstības direktores Ingas Alikas Strodes teiktā, ir visvairāk lejuplādētā izklaižu lietotne Apple ierīcēs un otra populārākā - Android ierīcēs. I. AlikaStrode stāstīja, ka vairāk nekā 30% no lietotājiem izmanto iespēju skatīties gan TV saturu, gan filmu un seriālu paku. Starp līdzīgām lietotnēm, piemēram, Netflix, Viaplay, Amazon, kas par maksu ļauj legāli baudīt filmas, seriālus un TV pārraides, Lattelecom konkurē ar Latvijas iedzīvotājiem interesantāku saturu, kā arī iespēju redzēt jaunākās Holivudas filmas.
Tāpat Lattelecom jūtas spēcīgi interneta piedāvājumā. «Iepriekšējo gadu statistika parāda, ka kopējā Lattelecom interneta datu plūsma katru gadu pieaug 1,3-2 reizes. Tas ir saistīts gan ar ātruma palielināšanu esošajiem klientiem un pieslēgumu tehnoloģijas maiņu, gan ar klientu skaita un datu plūsmas patēriņa pieaugumu. Piemēram, interaktīvās televīzijas ierakstu, arhīva, video nomas datu plūsma gada laikā pieaugusi no 85 līdz 120 Gbit/s. Tādēļ ļoti būtiskas ir investīcijas interneta centrālo maršrutētāju un datu pārraides pamattīkla mezglu atjaunošanā. Pērn Lattelecom pirmais Latvijā ieviesa 100 Gbit/s savienojumus, palielinot pamattīkla kapacitāti un novēršot pārslodzes risku, kā arī nodrošinot uzbrukumu inteliģentāku bloķēšanu tīkla līmenī,» uzsver Lattelecom tehnoloģiju dienesta direktors Uldis Tatarčuks. Pērn uzņēmums attīstībā un pakalpojumu uzlabošanā investēja 32 miljonus eiro, tostarp 7,5 miljonus eiro ieguldot interneta tīkla pamata infrastruktūrā.