Latvijas nacionālās lidsabiedrības AS "Air Baltic Corporation" ("airBaltic") izpilddirektors un līdzīpašnieks Bertolts Fliks šonedēļ jau otro reizi ar skaļiem citātiem vaino starptautisko lidostu "Rīga" nepienācīgā pasažieru apkalpošanā.
Šodien Fliks norādījis, ka "nešengenas zonā no Krievijas un NVS valstīm ielidojošie pasažieri, kam Rīga asociējas ar šprotēm, paši jūtas saspiesti kā šprotes bundžā. Diez vai par jauno Latvijas lozungu "Best Enjoyed Slowly" priecājas pasažieri, kas Rīgas lidostā ilgstoši rindā gaida uz tualeti".
Fliks noraida nesen izteiktos lidostas "Rīga" vadības apgalvojumus, ka lidosta, kas projektēta 2,5 miljoniem pasažieru, spēj pienācīgi apkalpot 5,5 miljonus pasažieru.
"airBaltic" mudina Rīgas lidostu uzlabot pasažieru apkalpošanas kvalitāti un darīt visu iespējamo, lai pēc iespējas ātrāk varētu sākties jauna termināļa būvniecība.
"airBaltic" norāda, ka jau Lieldienu periodā pasažieru skaits lidostā sasniegs kritisku augstu robežu un pasažieriem jārēķinās ar laicīgu ierašanos lidostā, gaidīšanu uz reģistrēšanos lidojumiem, rindām pie drošības pārbaudēm, tualetēm, kā arī bagāžas konveijeriem.
Tiek norādīts, ka ''D'' terminālī tā saucamajā "nešengenas" zonā valdīšot liela saspiestība, vairākiem simtiem pasažieru vienlaikus gaidot uz izlidošanu.
Fliks arī šodienas paziņojumā uzsver, ka Rīgas lidosta strauji pietuvojusies Āfrikas līmenim.
"airBaltic" ir paziņojusi par provizorisko 2009.gada peļņu 14 miljonu latu (20 miljonu eiro) apmērā un pērn sasniegusi pasažieru pieaugumu par 6% – līdz 2,75 miljoniem pasažieru. "airBaltic" bāzē Rīgā pērn pasažieru skaits pieauga par vairāk nekā 30%. Šā gada februārī "airBaltic" pasažieru skaits Rīgā palielinājās par 33%, savukārt janvārī – par 20%.