Lidsabiedrības "airBaltic" lidmašīnas "Bombardier Q400 NextGen" šasijas bojājums, kura dēļ lidaparāts septembrī bija spiests veikt ārkārtas nosēšanos lidostā "Rīga", visticamāk, saistīts ar ražošanas defektu, nevis ekspluatācijas defektu, intervijā LNT raidījumā "900 sekundes" sacīja Civilās aviācijas aģentūras (CAA) vadītājs Māris Gorodcovs.
Gorodcovs skaidroja, ka salūzušais komponents nebija nokalpojis pat pusi no ražotāja paredzētā termiņa.
Pēc CAA vadītāja teiktā, patlaban ir veikti dažādi testi, izstrādāts izmeklēšanas ziņojuma projekts, kas nosūtīts iesaistītajām pusēm.
Vienlaikus Gorodcovs uzsvēra, ka nav kopsakarību starp septembra incidentu un decembra nogalē notikušo gadījumu, kad "airBaltic" lidmašīna bija spiesta nosēsties paaugstinātas drošības apstākļos. Pēdējā gadījumā šāds lēmums pieņemts, jo šasijas durvju indikators rādījis maldīgu informāciju, taču šasija nav bijusi bojāta.
Kā ziņots, septembrī tehnisku iemeslu dēļ "airBaltic" reiss BT641 ar lidmašīnu "Bombardier Q400 NextGen" no Rīgas uz Cīrihi starptautiskajā lidostā "Rīga" veica nosēšanos paaugstinātas drošības apstākļos. Lidmašīnai bija radušās problēmas ar priekšējo šasiju. Lidmašīnas ārkārtas nosēšanās dēļ neviens necieta.
Incidenta dēļ uz vairākām stundām bija slēgts lidostas "Rīga" skrejceļš.