Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Cīņai par reklāmas tirgu jauns pavērsiens

© F64

Nemierā ar Latvijas mediju politikas pamatnostādnēm, kas cita starpā paredz pašvaldību izdevumu neiesaistīšanos reklāmas tirgū, Latvijas Lielo pilsētu asociācija norāda uz kļūdām šo nostādņu apstiprināšanas procesā un aicina tās atcelt. Kultūras ministrija (KM) gan uzskata, ka pārmetumiem nav pamata.

Latvijas Lielo pilsētu asociācija (LLPA), kuras prezidents ir Ventspils vadītājs Aivars Lembergs, premjerministram Mārim Kučinskim un visu Saeimā pārstāvēto partiju frakcijām nosūtījusi aicinājumu, jo tā uzskata, ka pamatnostādņu pieņemšanas gaitā pārkāpti demokrātijas principi.

A. Lembergs Neatkarīgajai skaidro, ka jau apstiprinātajās pamatnostādnēs atrunātas publisko personu tiesības piedalīties reklāmas tirgū. Proti, reklāmas nevajadzētu izvietot pašvaldību izdevumos. Taču A. Lembergs uzsver, ka publiska persona šajā izpratnē ir arī Latvijas Televīzija un Latvijas Radio, kas, neraugoties uz apstiprinātajām nostādnēm, turpina piedalīties reklāmas tirgū.

Ventspils domi pārstāvošais LLPA vadītājs uzskata, ka šāda situācija nav pieņemama un tādas izveidošanās bijusi iespējama, tikai pārkāpjot demokrātijas principus. Tādējādi pamatnostādnes uzskatāmas par spēkā neesošām.

«Notika tikai četras sēdes (..) No Kultūras ministrijas pieprasījām visus protokolus un, iepazīstoties ar tiem, konstatējām, ka nav bijis neviens balsojums ne par kādu dokumentu, bet ir bijusi liela domu dažādība. Tādēļ, lai nemocītos ar demokrātiju un viedokļu dažādību, [Kultūras ministrijas Mediju politikas nodaļas vadītājs Roberts] Putnis uzrakstīja savu viedokli,» skaidrojot protesta pamatojumu, saka A. Lembergs.

Atspēkojot pārmetumus, ka viņš cīnās par iespēju priekšvēlēšanu cīņās izmantot administratīvos resursus, reklamējoties pašvaldības medijos, A. Lembergs saka, ka viņa vadītā Ventspils pašvaldība reklāmu vajadzības gadījumā pērkot atklātos konkursos par tirgus cenu. Turklāt pilsētai neesot ne avīzes, ne radio, ne televīzijas.

Taču KM uzskata, ka LLPA aicinājums atcelt Latvijas mediju politikas pamatnostādnes ir nepamatots, skaidro KM Sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Lita Kokale.

Viņa informē, ka LLPA pagājušā gada 19. augustā sniegusi elektronisku saskaņojumu pamatnostādņu īstenošanas plāna punktam, kurā teikts, ka darba grupas gala ziņojuma ieteikumi ir iekļaujami labās prakses vadlīnijās pašvaldību informatīvo izdevumu veidošanai. Tādējādi LLPA Ministru kabineta (MK) kārtības ruļļa noteiktajā kārtībā esot apliecinājusi savu atbalstu gan darba grupas gala ziņojumam, gan Mediju politikas pamatnostādnēm un plānam. Vienlaikus L. Kokale skaidroja, ka mediju politikas pamatnostādnes ir izstrādātas un saskaņotas atbilstoši MK kārtības rullī noteiktajai kārtībai.