Pieaudzis sūdzību skaits par sludinājumu portālu "ss.lv"

© Ekrānšāviņš

Kopš augusta pieaudzis Patērētāju tiesību aizsardzības centrā (PTAC) saņemto sūdzību skaits par sludinājumu portālu "ss.lv", aģentūrai LETA pastāstīja PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Pēc viņas teiktā, PTAC arī iepriekš ir saņēmis sūdzības par "ss.lv" darbību, bet šā gada otrajā pusē e-pasti un sūdzības sāka pienākt pastiprināti. Pēc Gertmanes teiktā, PTAC kopš augusta sākuma ir saņēmis apmēram 40 e-pastus, kuros klienti informē par dažādām problēmām saistībā ar "ss.lv" pakalpojumu izmantošanu.

Tāpat PTAC saņēmis arī oficiālas rakstveida sūdzības par to, ka portāls dzēš klientu izvietotos sludinājumus, par kuriem ir samaksāta nauda. Sūdzības saņemtas arī par to, ka "ss.lv" neatbild uz klientu vēstulēm un telefona zvaniem, kuros patērētāji mēģina noskaidrot, kādi ir viņu sludinājumu dzēšanas iemesli. Daudzi iemaksā depozītu, bet pēc sludinājuma bloķēšanas "ss.lv" neatdodot atlikumu.

Ar portālu pārvaldošā uzņēmuma SIA "Internet" vadību sazināties neizdevās. Taču portāla pārstāvis, kurš vēlējās palikt anonīms, sacīja, ka bez brīdinājuma tiek dzēsti tikai krāpnieciski sludinājumi. Šādos gadījumā nekāda kompensācija nav paredzēta. Līdz izmeklēšanas beigām tiek slēgts arī lietotāja konts, un atlikušie līdzekļi var tikt izmantoti kā kompensācija cietušajiem. Bet pārsvarā atlikums kontā neesot vairāk par pāris eiro.

Portāla pārstāvis arī norādīja, ka sludinājumiem ar noteikumu pārkāpumiem vienmēr tiek nosūtīts elektronisks brīdinājums par pārkāpumiem. Ja lietotājs turpina ignorēt noteikumus, tad "ss.lv" kontu slēdz. Savukārt "ss.lv" kontā atlikusī summa tiek pārskaitīta atpakaļ lietotājam. Plašāk "ss.lv" pārstāvis situāciju nekomentē.

Pēc Gertmanes teiktā, ir pāragri spriest, vai un kāds sods par iepriekšminēto varētu pienākties "ss.lv." "Pašlaik vērtējam, ko darīt tālāk, skatīsimies, kāpēc šī situācija ir izveidojusies," pauda PTAC Patērētāju informēšanas un komunikāciju daļas vadītāja, piebilstot, ka pagaidām ir grūti pateikt, cik ilgā laikā PTAC notikušo izvērtēs.

Viņa uzsvēra, ka patērētājiem ir svarīgi rūpīgi iepazīties un ievērot visus "ss.lv" izvirzītos noteikumus attiecībā uz sludinājumu izvietošanu un problēmu gadījumā vērsties pie "ss.lv" un mēģināt risināt situāciju. Ja komersants klientam neatbild, bet patērētājs uzskata, ka ir ievērojis visus komersanta izvirzītos noteikumus, tad jāvēršas pie PTAC. "Ja cilvēks ir ievietojis sludinājumu, bet tas ir dzēsts, cilvēks nevar atgūt naudu un ar šo komersantu nav iespējams komunicēt, tad, protams, ka cilvēks vienmēr var vērsties pie mums," sacīja Gertmane, piebilstot, ka PTAC notikušo tālā vērtēs.

PTAC izskata patērētāju iesniegumus un sūdzības par patērētāju tiesību pārkāpumiem, sniedz juridisku palīdzību patērētājiem un var aizstāvēt tiesā viņu tiesības un ar likumu aizsargātās intereses.

SIA "Internet" 2015.gadā apgrozīja 1,707 miljonus eiro un nopelnīja 521 279 eiro. Uzņēmums dibināts 1998.gadā, tā pamatkapitāls ir 71 144 eiro. "Internet" pieder Jurim Līnim - 50%, Andrejam Kivackim - 25% un Sergejam Kivackim - 25%.

Svarīgākais